![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#46 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
De tre utlovade faserna i Munkekullekurens liv!
PS Kan någon förklara varför CDPn till Forfallen är på 1,09 MB och de andra två på under 200 kB (Forfallen innehåller 450 polys, de andra ca 500 och samma texturstorlekar) - kan någon kolla så inte mina kontouppgifter är medpackade. DS
![]() |
#47 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
Har ingen bra förklaring. Till varför det är så stor skillnad på storleken på cdp-filerna. Enda skillnaden. Är att förfallen innerhåller ett textdokument mer än dom andra två. Win.texture.txt. Men den är bara på 1KB, så det borde ju inte påverka storleken så himla mycket på cdp-filen eller kan ett textdokument göra det????? Men du kan känna dig lugn, inga kontouppgifter är medpackade och inga problem med grejerna i Trainz. Fungerar utmärkt.
![]() |
![]() |
#48 |
Veteran
|
![]()
Jag snickrar oförtrutet vidare. Malevik stn ligger i en sluttning upp mot banvallen m. ca. 1 m höjdskillnad. Modellen är höj-sänkbar +-1m. Jag får fixa mina perronger så dom passar! Själv ganska nöjd med resultatet - speciellt reklamskyltarna. Hör av er vad ni tycker, det stimulerar till vidare byggen.
![]() |
#49 |
|
![]()
Tackar för ännu en fin stationsbyggnad.
Kul med reklamskyltarna. Om jag inte minns fel, så har jag surfat runt och letat efter gamla reklamskyltar. Har dom troligen sparade på någon cd-skiva någonstans i röran, här hemma. Om intresse finns, så kan jag försöka leta reda på dom, om jag nu hittar dom. Annars ett par länkar redan nu. GB nostalgi gamla glass-skyltar. Tyvärr bara från 1967 och uppåt. http://www.gb.se/nostalgi.asp ICA-historien. Finns en massa roliga reklamskyltar, om jag inte minns fel. http://www.ica-historien.se/
![]() |
#50 | |
Veteran
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#51 |
Veteran
|
![]()
Släp station var i början slutstation på GSJ eftersom bankfyllnaden vid Munkekullen drog ut på tiden. Både Särö och Släp hade fram till 1953 egna postexpeditioner men då Särö avbemannades flyttaden posthantering för Särö till Släp och stationen bytte namn till Särö (och Särö blev Särö Västerskog).
Stationen är väldigt svensk i stilen och borde passa på era banor (Jag har därtill förlängt skylten som var 4 tecken lång (kort)) Väl bekomme:
![]() |
#52 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Man tackar för ännu ett fint objekt.
![]() |
#53 |
|
![]()
Instämmer med ekan.
Tackar så mycket.
![]() |
#54 |
Veteran
|
![]()
Har snickrat till Järnbrott station (Slottskogen var likadan med färgen är osäker). Järnbrott var iallafall i början i modefärgen för årtiondet (="Kôrvbrunt och Senapsgult) och med dörrarna till väntsalen käckt på svaj!
![]() |
#55 |
Veteran
|
![]()
Här har man fullt sjå att hinna med och tacka
![]() Snyggt jobbat (och snabbt).
![]() |
#56 |
Veteran
|
![]()
Fått till ytterligare två väsentliga byggnader i Särö (förrådet bör vara aav samma typ som det i Göteborg S.
![]() |
#57 |
Veteran
|
![]()
Lika imponerad varje gång
![]() Tack igen.
![]() |
#58 |
Veteran
|
![]()
Den gamla livsmedelsaffären i Släp i 50-talsskrud - jag tror det var Komsum, men är inte säker så jag har gjort en skrivbar namnskylt.
Ni kan själv ändra färg och storlek i config.txt: KONSUM effects { name { kind "name" att "a.name" name "name" fontcolor 51,102,153 fontsize 0.3 } } ICA effects { name { kind "name" att "a.name" name "name" fontcolor 150,39,76 fontsize 0.5 } } Inredning och skyltfönster är gjorda från digitalfoton som jag tagit i min lokala affär resp. fiskbil. Ingen Copyright: = Ni har full frihet att "kladda" med texturerna till mina alster och även ladda upp era varianter!!!!!
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2009-09-01 klockan 15:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Veteran
|
![]()
Äntligen en riktig gammal "lanthandel".
Har verkligen saknats. TOPPEN. Och lika snyggt som vanligt.
![]() |
#60 | |
Veteran
|
![]() Citat:
Ett råd till alla nya: Gör nåt, gör nåt ......., och plötsligt kan man det. Nu åter till byggandet!
![]() |
![]() |
Taggar |
byggnader, gsj, säröbaban |
|
|