Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Off-topic

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2003-04-15, 12:28   #46
Pson
Medlem

Reg.datum: Sep 2001
Skicka ett meddelande via ICQ till Pson Skicka ett meddelande via MSN till Pson
Standard

Vart finns recensionen, Lukas?

Med vänlig hälsning Pson

X 2000 - Kungen av sveriges järnvägar.
Pson besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-04-16, 11:24   #47
niofem
Guest

Standard

Citat:
quote:Originally posted by Pson

Vart finns recensionen, Lukas?

Med vänlig hälsning Pson

I senaste numret av PC Gamer, nummer 76 totalt och nummer 4 i år. Tidningen kostar en femtioöring under 60 spänn.

Citat:
quote:
jag tycker motståndarna bromsar allt för tidigt i varje sväng, men det kanske blir bättre ju längre man kommer. Nu har jag inte haft möjlighet att testa uppdateringen eftersom min ratt la av . Men enligt Codemasters så skulle den bara fixa problem gällande multiplayer?!

(skrivet av MagnusH)
Precis vad jag också tycker! Jag köpte spelet just på grund av att den hade fått i det närmaste lyriska omdömen i PC Gamers recension, där man bland annat nämnde AI:n som en av de bästa delarna av spelet.
I mitt tycke är det så här: Även om AI:n inte är lika dålig som i demoversionen så beter de sig ändå lite lustigt, de bromsar alldeles för tidigt precis som du säger. Ibland kan man utan vidare köra om två åt gången på grund av att de bromsar så tidigt. Det verkar som om de först gör en ganska lätt inbromsning, sedan släpper bromsarna för att sedan bromsa med full kraft! Ut ur böjarna får de dock en himla skjuts!

Det värsta med det här är dock att man själv brakar rätt in i dem, ligger man en bilängd eller mindre bakom dem i över 200 knyck hinner man inte reagera förrän de har bromsat och man har flygit in i baken på dem. Följden av detta blir att båda bilarna går sönder samt att man får en utskällning av både teamchefen och motståndaren. Men vad i h-e, tänker man, nitar man mitt på en raksträcka borde man få skulle sig själv...

På tal om konkurrenter så kan man av någon outgrundlig anledning inte välja svårighetsgrad när man kör singelrace, kan Codemasters ha försökt inplantera någon sorts funktion som känner av hur fort man kör och anpassa motståndadna efter det?

Det finns dock även mycket positivt med spelet, exempelvis de olika föraranbuden man får välja mellan via e-mail. Jag installerade patchen direkt när jag hade installerat spelet, och vet därför inte direkt hur mycket den gör för själva körkänslan. En av funktionerna den fyllde var dock förbättrat Force Feedback-stöd, det tackar vi för.

Slutligen, Pson: Jag tror trots all kritik ovan att det här spelet är något för dig! Gillade du TOCA 2, STCC 2 och allt vad de nu heter så gillar du det här spelet också! Tror undertecknad, som just nu letar efter någon att köra multiplayer mot... [}]

/ Lukas Nilson

www.s-klass.cjb.net

Gammal 2003-04-17, 16:34   #48
Trigger
Senior Member

Reg.datum: Feb 2002
Skicka ett meddelande via ICQ till Trigger
Standard

Är det inte i detta spelet Saab 95 skulle finnas med? Om så är fallet, kan någon lägga ut en screen på den vackra bilen?

Mvh:Trigger

http://medlem.spray.se/farjestad5

Trigger besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-04-17, 17:30   #49
Olaf Lindström
Moderator

Reg.datum: Dec 2002
Standard

Då måste man ju köpa spelet![8D]

---------------
Hälsningar:

VD, Olaf Lindström
VGC-IC Koncernen
Olaf Lindström besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-04-17, 19:03   #50
Pson
Medlem

Standard

Hej!

Det finns flera olika versioner av Race Driver om jag fattat det rätt. Dessa skulle vara.

* Toca Race Driver
* DTM Race Driver
* Pro Race Driver
* V8 Race Driver

Sen finns det säkert någon till. Men det skall finnas Mantorp Park också, samt den Sabb bilen som du nämnde Trigger.

Vet dock inte i vilket spel.

Med vänlig hälsning Pson

Gammal 2003-04-21, 18:20   #51
niofem
Guest

Standard

Skulle gärna lägga ut en bild eller två på 'niofemman' körandes på Mantorp, men jag har ännu inte lyckats spara någon skärmdump.

Jag återkommer.

/ Lukas Nilson

www.s-klass.cjb.net

Gammal 2003-04-23, 10:19   #52
niofem
Guest

Standard

Citat:

Hej!

Det finns flera olika versioner av Race Driver om jag fattat det rätt. Dessa skulle vara.

* Toca Race Driver
* DTM Race Driver
* Pro Race Driver
* V8 Race Driver

Sen finns det säkert någon till. Men det skall finnas Mantorp Park också, samt den Sabb bilen som du nämnde Trigger.

Vet dock inte i vilket spel.

Med vänlig hälsning Pson

Pro Race Driver ska vad jag har förstått vara jänkarnas version av det brittiska TOCA Race Driver.
Är de andra två du nämner specialversioner av spelet, med specialicering på DTM- respektive V8-bilar?

/ Lukas Nilson

www.s-klass.cjb.net

Gammal 2003-04-23, 23:09   #53
Trigger
Senior Member

Standard

Jag har spelat detta spelet idag i 8h på Playstation 2 och kan bara säga att det är näst intill helt underbart. Mycket roligt med väl detaljerade bilar,banor,karaktärer. Nä detta är ett spel jag måste testa till PC också.

Gammal 2003-04-24, 00:38   #54
Hawk
Veteran

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Citat:
quote:Originally posted by Trigger

Är det inte i detta spelet Saab 95 skulle finnas med? Om så är fallet, kan någon lägga ut en screen på den vackra bilen?

Kan det vara Rally Trophy du tänker på.
Där åker man omkring i gamla Saab mm.

Hawk

Hawk besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-04-24, 00:57   #55
Trigger
Senior Member

Standard

Hej Hawk!

Nä så här ser Saaben ut i Toca, har även testat den och den var riktigt skön att köra.

Gammal 2003-04-27, 13:53   #56
niofem
Guest

Standard

En annan rätt trevlig bil är Chevrolet Mote Carlo med 780 hästkrafter! Körs mest på rundbanor, och går så in i h-e! Jag noterade med manuell tidtagning 0-100 km/h på 4,4 sekunder under mycket kraftigt hjulspinn. Bilen gör sig bäst med 4-växlad automatlåda. Yankee!

/ Lukas Nilson

www.s-klass.cjb.net

Gammal 2003-05-04, 02:10   #57
Pson
Medlem

Standard

Uj uj uj, nu har jag efter en del mixtrande med inställningarna fått ordentlig fart på spelet! :-)

Bästa körkänslan, jag varit med om. Fick nästan bukt på problemet med den 'nervösa' bilen och nu gäller det bara att vara lätt på handen så går det fort.

Ställ om ratten från simulation till arcad så skall ni se att det fixar sig.

Det är så underbart! [8D]

Vet inte hur man sparar en skärmdump, någon?

Med vänlig hälsning Pson

Gammal 2003-05-04, 09:05   #58
Olaf Lindström
Moderator

Reg.datum: Dec 2002
Standard

Citat:

Uj uj uj, nu har jag efter en del mixtrande med inställningarna fått ordentlig fart på spelet! :-)

Bästa körkänslan, jag varit med om. Fick nästan bukt på problemet med den 'nervösa' bilen och nu gäller det bara att vara lätt på handen så går det fort.

Ställ om ratten från simulation till arcad så skall ni se att det fixar sig.

Det är så underbart! [8D]

Vet inte hur man sparar en skärmdump, någon?

Med vänlig hälsning Pson

Tryck på print screen på ditt tangentbord.
KListra sedan in bilden(i paint klistrar jag in, men du kan välja vilket som!) och spara som *.JP(E)G

PS. Sedan ska du gå till e-buzz´s forum och lägga upp den här! DS.

---------------
Hälsningar:

VD, Olaf Lindström
VGC-IC Koncernen
Olaf Lindström besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-05-04, 10:36   #59
Pson
Medlem

Standard

Jo, så dum är inte jag heller.

Men eftersom jag inte märkte att jag tog kort, de flesta spelen brukar faktiskt stanna upp någon halvsekund när man tar ett kort.

Vilket inte detta gjorde. [8D]
Och Niofem tror jag kanske också testat det, men han sade att han inte hade lyckats?

Med vänlig hälsning Pson

Gammal 2003-05-08, 19:35   #60
niofem
Guest

Standard

Citat:

Jo, så dum är inte jag heller.

Men eftersom jag inte märkte att jag tog kort, de flesta spelen brukar faktiskt stanna upp någon halvsekund när man tar ett kort.

Vilket inte detta gjorde. [8D]
Och Niofem tror jag kanske också testat det, men han sade att han inte hade lyckats?

Med vänlig hälsning Pson

Exakt. Du tog orden ur min mun, precis så resonerar jag också. Fasen också att man inte kan ta några dumpar, spelet är helsnyggt!

Förresten, kul att du har skaffat spelet, Pson! Vi kan väl köra mot varandra någon gång, vi hörs via msn...

/ Lukas Nilson

www.s-klass.cjb.net

Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Problem med sparningar i Driver MatsH Trainz - Allmänt om Trainz 7 2004-01-31 16:29
Race! Pson MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 2 2003-08-16 16:22
Gamla hederliga Toca 2 Pson Off-topic 11 2002-08-16 11:55
Driver klarade inte 135 rutor. 3L Landskapsdesign - Trainz 3 2002-05-07 10:44

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:23.