![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#61 |
Medlem
|
![]()
Hej!
Lite mera fördelare @ C20. [8D] * Större vagnar gör att man har större chans att hitta en sittplats. * C20 har ett attraktivare utseénde. * Bra ljudisolering, i längden en bättre arbetsmiljö. * Tryggare att åka C20 speciellt kvällstid. * Över lag väldigt kul att det levereras nytt materiel. Hurra för modernisering! Angående dörrarna på C20-tågen: * Beror på att vagnarna har (individuella) sensorer på hjulboggierna som känner av om hjulen är i rörelse. Dessa sensorer är inte fullt injusterade ännu och det innebär att de känner av t.ex. om folk rör på sig inne i vagnen och indikerar att vagnen inte står stilla, men som uppmärksamma kanske upptäckt så börjar vissa tåg bli injusterade och öppnar riktigt snabbt. Det tar sin tid att bli "varm i kläderna" Tycker att ljudet när ett C20-tåg accelererar och bromsar är helt underbara. Fast det är de äldre tunnelbanevagnarna med, accelerationen alltså. - Här finns det ett ljudklipp när ett C20-tåg bromsar in. Härligt! http://www.aftonbladet.se/vss/wm/asx...29tbana,00.asx Med vänlig hälsning: Pson ![]() X 2000 - Kungen av sveriges järnvägar. |
![]() |
![]() |
#62 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
|
![]()
Hej
Jag åker tunnelbana varje vecka så jag tycker faktiskt att C20 är både mysigare och mjukare att åka i så C20 gillar jag mäst![8D] Mvh Jonas ![]() Jonas älskar Tåg & Flyg! |
![]() |
![]() |
#63 |
Senior Member
Reg.datum: Jul 2002
|
![]()
NAckdelar Med C20:
KAlle ![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Medlem
|
![]()
Det där var knappast några "nackdelar".
Snarare mest vad du personligen tycker. ![]() Själv mår jag inte illa, så det är mest personlingt det där. Men mittstolpar är en nackdel, men det kommer nog det också - förr eller senare! ![]() Eftersom ett C20-tåg motsvarar cirka 3 Cx vagnar (2.7 var det väl). Borde man kunna köra ett tåg som motsvarar ca 3 vagnar, ca 5.5 vagnar och ca 8 vagnar. Räcker inte det? ![]() Med vänlig hälsning Pson ![]() X 2000 - Kungen av sveriges järnvägar. |
![]() |
![]() |
#65 | |
Senior Member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
Mvh Mikael R / http://marc.fateback.com ![]() |
|
![]() |
![]() |
#66 | ||
Medlem
|
![]() Citat:
![]() Mvh: Kvarne ------------------ 6666 *Stockholms Sexigaste buss* (Scania CR112 H10) |
||
![]() |
![]() |
#67 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
|
![]()
Värst vad mycket ni vet om Tunnelbanan fast ingen av er jobbar på Tågia
![]() http://www.heidling.com http://msts.heidling.com jens@heidling.com jens@tagia.se |
![]() |
![]() |
#68 |
Medlem
|
![]()
Kvarne jag vet inte vart du har hört dom upgiftrerna men det jag har hört när jag jobbar är att C20 inte kommer att få någon stolpe pga. att vestibulen då inte komer vara tillreklit lät åtkomlig för bla. rulstolar och barnvangnar som man ju ställer på andra sidan.
(Där dom förövrigt inte ska stå i och med det att det fins särskilda platser för det t.ex längst fram brevid enkelsättet och i leden? inte för att jag vet hur dom ska ta sig dit men det finns dom som lyckas) Nä man borde ta bort fyra sitt gruper per vangn för rulstolar,barnvangnar och cyklar. Ja Cyklar är faktist tilåtna att ta med sig på både Saltsjöbanan och tunelbanan visa tider på dygnet. JenzA du misade mig jag jobbar och plugar inom Tågia AB |
![]() |
![]() |
#69 |
Medlem
|
![]()
Har för mig att det sas för väldigt länge sedan...är inte alls säker på den uppgiften, men antog att de var därför....[:I]
![]() ![]() ![]() Mvh: Kvarne ------------------ 6666 *Stockholms Sexigaste buss* (Scania CR112 H10) |
![]() |
![]() |
#70 |
Medlem
|
![]()
Ok.
Har föresten lämnat in ett förslag till ersätning för mitt stolpen det är tre fyrkanter i rör profil av sama typ som fins i dom nyaste C20 vangnarna det är då en litten fyrkant i mitten ca 3-4dm i diameter sen kommer en störe ca 8-12dm och till sist den största ca 15-17dm i diameter. deta medför att vart du än står i vestibulen så finns det altid ett räke i taket att fåtag i. |
![]() |
![]() |
#71 |
Senior Member
|
![]()
Seriöst , kan inte författaren till denna tråd be nån ansvarig låsa den.
Det går fram och tillbaka, hela tiden, vissa ger sig inte , och andra kör på. Det kommer aldrig ta slut, bara nya gungningar fram och åter i nya aspekter. Våga erkänn att ni har fel nångång, eller betona att det är era åsikter och inte värdslig fakta. Snacka om sandlåda // Håkan I can see clearly now, the brain is gone... |
![]() |
![]() |
#72 |
Medlem
|
![]()
Jag är författaren! Men jag kan inte låsa den!
Ser dock ingen anledning att låsa den än då den inte direkt har spårat(ja jag var tvungen ![]() Alla har vi olika åsikter, men att låsa denna tycker jag nog inte behövs... Självklart så är det slutligen Admins som gör den slutliga bedömningen och jag kommer självklart att rätta mig efter dem.... ![]() ![]() ![]() Mvh: Kvarne ------------------ 6666 *Stockholms Sexigaste buss* (Scania CR112 H10) |
![]() |
![]() |
#73 |
Member
Reg.datum: Oct 2002
|
![]()
Hej
Hörde någonstans att de ska sätta in små stänger i taket vid dörrarna på C20 istället för mittstången. Micke |
![]() |
![]() |
#74 |
Senior Member
Reg.datum: Jul 2002
|
![]()
Takstången finns redan (på vissa C20) tror jag iaf... Men den är ändå inte till så stor nytta, ´man ramlar ändå hit och dit medans man mår illa...
KAlle ![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Senior Member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
När det gäller mittstolpar i C20 så har Kvarne helt rätt i det han säger. Mittstolpar i C20 skulle leda till vibrationer och oljud eftersom vagnskorgen då inte kan röra sig på rätt sätt. Det stod i Stockholm City i veckan. Och det var inte första gången jag hörde om det. Stången som idag finns i vissa av C20:s vestibuler är inte en särskilt bra lösning. För vissa personer sitter den på tok för högt upp. Men det kommer inte på tal att sänka dem då långa människor kan slå i huvudet...Det får helt enkelt bli en annan lösning... Mvh Mikael R / http://marc.fateback.com ![]() |
|
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
tack till stw och alla ni andra... | jswmusic | Trainz - Allmänt om Trainz | 5 | 2005-03-02 14:09 |