|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2003-07-04, 11:04 | #61 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
nextuz: Jag har inte någonstans på detta eller nått annat forum, sagt att nån inte får ta betalt för sina modeller! Om nån vill ta betalt och andra vill köpa, så är det helt upp till dom.
Däremot har jag pratat om vad som kan hända om en börjar ta betalt och det är att det kan bli en kedjereaktion. Nästa vill ha nått för sina och nästa för sina o.s.v. Och då blir det inte roligt, varken för byggare eller användare (om allt bara ska handla om pengar!). Tänk om jag skulle tagit betalt för textur-bilderna jag skickat till vissa forummedlemmar. Antingen skulle dom inte köpt dom, eller så skulle deras modeller bli payware, för att dom ska få igen det dom lagt ut...... Förstår inte hur ni kan vara så enkelspåriga? Det finns ju 2 sidor av allt, man får väga för och nackdelar. Ni snackar bara om fördelarna för byggaren, att han får något för allt jobb han lägger ner. Ni verkar inte se eller erkänna att det finns nackdelar med payware. Därför försöker jag berätta om dom här, så alla förstår att det finns sånna också! Du har visst inte byggt nån rutt va? Även om man lånar objekt av andra, så är det ett hästjobb att bygga en rutt. Och det var tiden det tog att bygga, jag jämförde lite med att bygga ett lok/tåg (inte specifikt vad man byggt själv!). Att säga som du gör, är att kasta skit på dom som bygger rutter. Verkar ju som du tror man smäller ihop en rutt på en fikarast!????? Tillägg: Om/när jag kommer bygga modeller, så kommer jag göra det för att det är roligt och för min egen skull först och främst (för att jag vill ha modellen!). Modellerna kommer självklart bli freeware och finnas till för att glädja mig själv och dom som vill ha dom! Blir jag bra på att bygga????? Och nån vill jag ska göra nått jag själv inte är intresserad av. Då struntar jag nog i att bygga det (för det kan ju knappast bli bra, om man inte vill ha det själv!?). http://pirpen.cjb.net/ |
2003-07-04, 12:09 | #62 |
Member
Reg.datum: Sep 2002
|
Är det något du inte blir upprörd av Pierre?
Fattar fortfarande inte varför du bedriver detta korståg mot TuffTuff bara för att han "hintade" om att han "kanske" skulle kunna ta en stackars femtilapp för sitt fina lok. Ett dataspel är inget att hetsa upp sig över. BM |
2003-07-04, 12:19 | #63 |
Member
|
Jag har en idé som Pierre kanske kan acceptera.
(försöker ta det här i en positiv riktning) E-buzz skulle kunna sätta upp en lista med önskelok till Trainz(och MSTS om så önskas). Varje lok har en donationsknapp. Då kan varje person valfritt donera X kr till tillverkningen av detta lok. Den färdiga produkten blir fortfarande gratis men dom som arbetar med loket(eller objektet) kan få en liten slant för sitt arbete (från frivilliga förståss). Det roliga med det här är att man designers då får en indikation på vad som är mest eftertraktat. En designer kan "boka" ett lok och erhåller donationerna när han är färdig. E-buzz själva kan ju ta emot litet donationer kanske . Är inte detta ett förslag som torde tillfredställa alla parter? Titta seriöst på det här förslaget (visst går det att modifiera men grundtanken är väl inte så dum?= BM |
2003-07-04, 12:44 | #64 |
Hedersmedlem
|
Hej Barman!
Jag bedriver inget korståg emot tufftuff, var har du fått det ifrån? Däremot försöker jag tala om att allt inte är så jäkla bra med payware. Varför jag tycker det, har jag ju sagt i denna tråd massor av gånger. Varför jag säger det, är att "ingen" annan sagt nån nackdel om payware. Och att tro att det inte finns nackdelar med det (bara fördelar!), är som att låtsas som solen skiner när det regnar....... Tycker det är viktigt, när det handlar om pengar (vilken summa det än är!), att alla aspekter lyfts fram. Så folk kan bilda sig en egen uppfattning av det hela! Ditt donationsförslag är inte dumt, inte alls dumt. Då kan ju byggaren få pengar för sin modell och dom som vill, ge pengar efter sin förmåga. Ett av mina motargument till payware är ju att det slår orättvist, beroende på vilken inkomst man har. Med ditt förslag, så kan man ju ge det man har råd att ge! Jag tycker absolut inte om att "bråka/käfta" med andra människor, men börjar någon, så ger jag tillbaks...... http://pirpen.cjb.net/ |
2003-07-04, 12:54 | #65 |
Member
|
Bra . Då kan vi vidareutveckla den idén då, så glömmer vi det andra.
Kan vara kul att se reaktioner från STW m.m. på detta. Jag är heller inte rik men ser jag något jag hemskt gärna vill ha då tar jag fram plånboken och donerar . Frågan är hur. Ett vanligt konto räcker väl så kan man föra över via Internet? Man får anta att e-buzz personal är pålitliga . BM |
2003-07-04, 13:07 | #66 |
Hedersmedlem
|
Gärna för mig!
Jag vill absolut inte "bråka" mer..... Ska det vara tvunget med payware (donationer och shareware också är payware, bara andra varianter!), så är donationer den bästa förslaget hittills. Dock slutar du inte och förvåna mig!? Hur kan du ens antyda att e-buzz personal inte är pålitliga? Tror du att det är roligt att höra nått sånt innan detta ens har startat? Tror du dom har lust att hjälpa till med detta nu? Hoppas admin frånser detta uttalande och tycker idén Barman hade var bra. Hoppas också tufftuff tycker idéen är bra!? Det är ju ni som bestämmer! http://pirpen.cjb.net/ |
2003-07-04, 13:16 | #67 |
Member
|
Skrev jag ju faktiskt att man får anta ATT dom är pålitliga(inte motsatsen som du på något sätt fick det till). Jag känner dom inte men jag antar ändå att dom är det.
Har du en mörk livssyn Pierre? Eftersom du ser allt utifrån värsta tänkbara scenario? BM |
2003-07-04, 13:20 | #68 |
Admin & STW-member
|
Innan det blir for manga bestallningar av nya lok och objekt sa kanske ni bor avvakta TRS-2004 och se vad det innehaller...det ar bara ett tips [8D]
Ni som ar aktiva pa Aurans forum kanske har sett att en del forummedlemmar far speciella "tickets" och av en ren slump rakar hela STW har en 3rd-party-ticket. Resten kan ni sjalva forsoka klura ut. ___________________________________ Fredrik Admin Svenska 3D-Tåg Regler |
2003-07-04, 13:23 | #69 |
Member
|
Nu får man väl hoppas att dom är kompatibla.
Skulle bli väldigt ledsen om inte dom fina Y7rna fungerade. Eller X.X loken för den delen. Vad tycker du annars om idén Fredrik? Jag vet inte hur den skulle administreras men det torde väl vara enkelt i ett land där nästan alla har Internet bank . BM |
2003-07-04, 13:41 | #70 |
Hedersmedlem
|
Barman: Varför missförstår du mig hela tiden? Har du svårt för svenska eller är det jag som inte är tydlig?
Att skriva som du gjorde är att antyda något. Och det var det jag sa, nämligen att du antydde att admin inte var pålitlig. Jag skrev inte att du sa att admin inte var pålitlig! Varför du skrev som du gjorde, vet jag inte???? Men jag tycker du är skyldig dom en ursäkt! Tycker det är konstigt att du (Fredrik) inte brydde dig om detta alls????? Kan hända jag har en mörk livssyn? Är det konstigt isånnafall? Vilken planet bor du på? Jorden är iallafall full av mycket skit, menar krig, föroreningar, våld, girighet m.m. m.m. kan jag tala om! http://pirpen.cjb.net/ |
2003-07-04, 13:43 | #71 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
|
Inte för att skapa mer bråk, men sa inte du, Pierre att du inte skulle skriva mer OT-inlägg i denna topic[8]
//Json |
2003-07-04, 13:46 | #72 |
Hedersmedlem
|
Jo, du har helt rätt JSON!
Är det nån som vill "bråka" mer med mig, maila mig. Lessen tufftuff att det blev så mycket skit i denna tråd! http://pirpen.cjb.net/ |
2003-07-04, 14:10 | #73 |
STW-member
|
Jag är inte så pigg på donationer för STWs räkning. Om det nu skulle vara så att vi ville tjäna pengar på det vi gör så vore naturligtvis payware ett bättre alternativ. Jag har noterat Pierres inställning till det och nu vet Pierre min inställning. Och innan någon rackar ner på ordvalet naturligtvis, så vill jag förtydliga att jag är av den uppfattningen att om jag vill ha något och inte har råd att köpa det så får jag vara utan! Sedan om det är synd om mig som är fattig och inte har råd, det är en helt annan sak. Nu pratar jag om mig själv (STF) och inte för STW, vilket kan vara värt att notera. Men blir det aktuellt med någon form av betalning tar vi upp det till diskussion internt i STW. Men hittills har det inte varit aktuellt - och personligen har jag svårt att se att det skulle komma på tapeten.
Janne Admin Svenska 3D-Tåg Regler |
2003-07-04, 15:04 | #74 |
Member
|
Jag missförstår ingenting Pierre. Det är fullständigt klart att det enda du är ute efter är ett sk. flame war. Men det biter inte på mig.
Det är en sak att du är bitter på något i ditt liv men du behöver inte ta ut det på andra. Speciellt inte när man är ute efter en seriös diskussion om lok-design. BM |
2003-07-04, 15:38 | #75 |
Senior Member
|
Har sett på många flygsimulator sajter att dom kör med den idéen som kom upp med donationer. Där finns en knapp där som står olika donations pengar 5,15,20 dollar kan säkert finnas mer. Detta går sedan via ett företag som heter Paypale eller nått liknande. Dom ska tydligen vara bombsäkra och leverera varenda krona och inget mer eller mindre. Så kan man klicka på donera om man känner för att donera något och det dras då från ditt bankkonto via paypale och över till skaparen av 3d modellen. Låter bra tycker jag. Men jag är endån negativ till paywares men det är nog för jag är en fattig student som inte har råd med ett uteliv nästan
Mvh:Trigger http://medlem.spray.se/farjestad5 |
|
|
Liknande ämnen | ||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Ue nytt växlingslok från STW | emges | Trainz - Allmänt om Trainz | 37 | 2004-05-19 18:28 |
Nytt lok från MLM | micke321 | 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails | 8 | 2004-02-06 09:44 |
Nytt från Svenska Wupper-expressen. | Pursche | Landskapsdesign - MSTS / Open Rails | 4 | 2003-09-18 00:12 |
Nytt från TAC | LLJ | 3D-design - Trainz | 0 | 2003-08-20 10:38 |
Nytt ånglok direkt från smedjan | Hawk | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 5 | 2002-06-10 07:46 |