![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#76 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2011
|
![]()
Hej Egonrow
Jo så här är det. När jag började sammarbeta med Spyfrog om DONJ så insåga jag att Norrsundet inte var prio 1 utan banan måst komma en bit på väg först. Som du ser av diverse inlägg om DONJ så far Norrsundet omkring halvfärdig och används som statist. Status nu är att. ---------------------------- transpareneta fönster måste uppdateras helpers för mer rök och ljus måste till strålkastare måste fås att fungera detaljeringsgraden i hytten (för extern vy) måste ökas viss uppsnyggning av texturer skall till engingeconfig måste anpassas (just nu har den nog 100.000 hästar) animation av slidstyrningar måste göras, phu. Cab och cabwiew måste göras samt att kanske en fungerande körbar cabwiew en hel del mao. Men Norrsundet är absolut! inte övergiven:-) MVH / BjornL |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Medlem
|
![]()
Hej
Nu kännas det som om stackars Norrsundet har fått stå i skamvrån alltför länge. Och DONJ banan är ju kommen en bit på väg så jag har börjat påta med No 5 igen. Har fixat följande - transpareneta fönster - helpers för mer rök och ljus - engingeconfig är updaterad - strålkastare fungerar Nu håller jag på med hyttens interiör för extern och Cab wiew Och det är kul skall jag säga. MVH / BjornL |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]() Citat:
![]() Men inte sjutton är det där ett "lokstall" som du påstod att du jobbade på i ett mail till mig? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Medlem
|
![]()
Hej
Nej det stämmer, men i vanlig ordning får jag inte animeringarna till lokstalldörrarna att fungera så jag vill inte se åt det just nu :-/ MVH / BL |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Medlem
|
![]()
Hej alla
Arbetet fortskrider och Caben är nu tillräkligt detaljerad i exteriör vy (bestämmer jag envåldigt). En viss lokförare har också börjat arbetspendla från Lindfors. LAn är han verkligen och lita på, han verkar mest stå och klia sig i pannan. NU... är det dags att ge sig på bones animering av slidstyrningen. MVH / BjörnL |
![]() |
![]() |
![]() |
#81 |
Medlem
|
![]()
Arggggh
Varför är jag inte förvånad. Och det som gick så bra. På det hela taget fungerar animation av pistonger och conecting rods (vad herer det på Svenska tro) bra och spelar upp perfekt i Gmax och nåja sådär i trainz. Dvs. conecting rodarna har bestämt sig för att leva sitt eget liv och snurra runt en egen galax. Nu vidtager ett evigt isärtagande och resettande av x form, undar om det kommer att hjälpa. MVH / BjörnL |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Medlem
|
![]()
Äntligen
Framgång, sort of. Båda sidorna fungerar, fast mitt sätt att få till det är synnerligen orginellt och inget att skryta om. Nå är frågan skall jag våga mig på resten av allt som rör sig (7 saker till på varje sida) eller skall jag ge mig för denna gång hm. MVH / BjörnL |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Rekomendationen är att vila och låta saker sjunka in - själv hopplös på att efterleva det, men vi får väl lära av visare personer!? Slidstyrningsanimationer är som namnet antyder en långdragen process! Hur är dina kunskaper vad gäller "Constraints" och Look at them?
Annars ett rasande trevligt lok som hos mig är sysselsatt med att koppla vagnar med animerade koppel, med varierande framgång!
![]() |
#84 |
Medlem
|
![]()
Hej Lan
Ja jag tror det är ett bra råd. Jag nöjer mig så här ett tag och ger mig på Caben istället. "Constraints" och Look at them? Jodå jag följer Paul Hobbes tut med god framgång. egentligen blir det samma problem om jag gör på det sättet eller med Bones som jag har gjort istället. När jag kopplar Conecting roden till dummyn (eller som nu i mitt fall bonet) så hamnar det inte rätt när det exporteras till Trainz. Mitt EPA sätt att lösa det är att justera Conecting roden i Gmax så att det ser tokigt ut sär men så den hamnar rätt i Tainz. Jättekul att du gillar loket. MVH / BL |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Medlem
|
![]()
Hej
Sista posten för idag Min aldeles egna cab wiev, eller ett embyo i alla fall. MVH / BjörnL |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
|
![]()
Det är helt otroligt hur ni byggare klarar av allt! Jag prövade mig på blender och gmax men det var bra mycket svårare att få klämm på än vad jag trodde. Så jag tycker at det är helt otroligt hur ni får till allt ni bygger så här bra!
Keep up the good work!
![]() |
#87 |
Medlem
|
![]()
Nu kommer denna tråd att avslutas...... för idag släpper vi version 1 av Norrsundet.
MVH / BL |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Det är rätt, låt tråden ligga kvar eller skapa en ny under Trainz Allmänt så slipper vi för mycket i Downloadtråden!
![]() |
#90 |
Medlem
|
![]()
Hej
Ok då gör vi så at den förblir öppen MVH / BjörnL |
![]() |
![]() |