![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1471 |
Medlem
|
![]()
Härligt!
Då slutar man nian idag om nån timme. Känns riktigt gött att börja om på "nytt"! ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1472 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
|
![]()
Fick 60 poäng på teoriprov för B-kort idag. (52 krävs för godkännande). Gick bättre än jag trodde med tanke på att jag aldrig satt en fot på trafikskola eller ens har körkortsböcker... Började läsa runt lite på olika gratishemsidor online i måndags kväll. Internet for the win!
![]() Då var det bara en enda liten detalj kvar innan kortet är mitt...
![]() |
![]() |
#1473 |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
![]()
Äntligen har man sommarlov!
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1474 | |
Månadens bild - Aug 2005
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#1475 | |
Medlem
Reg.datum: Jul 2009
|
![]() Citat:
![]() Detsamma här ![]()
![]() |
![]() |
#1476 | |
Tidigare Traindriver94
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#1477 | |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
|
![]() Citat:
![]()
![]() Senast redigerad av Mikey den 2012-06-14 klockan 00:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1478 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Mjo, det är klart att du kan ha lärt dig det dom tittar på, men man vet ju aldrig! Du kan köra jättebra bil, men kanske inte tittar ordentligt i backspegeln, och blir kuggad på det.
Mina viktigaste tips: - Sträva alltid efter att hamna i högerfil efter rondell, dvs byt fil i rondellen. Om du inte vet att du ska vänster i nästa rondell/korsning. - Kolla JÄTTEMYCKET i backspeglarna. Mycket och ofta. Innan högersväng kollar du mitten, höger, ev död vinkel om du ska korsa trottoar/cykelbana och sedan svänger du. Innan vänstersväng, mitten, vänster, sväng! - Planera din körning noga. Försök att inte stanna innan rondeller t.ex, kolla efter lucka tidigt och försök att glida in utan att stanna. Måste du stanna så gör för allt i världen det ![]() - TÄNK PÅ HÖGERREGELN i korsningar i villaområden osv. Lätt att glömma! - Tänk på att du måste kunna backa runt hörn, det kollar dom på de flesta uppkörningar. - Ha bra uppsikt och koll, missa inga gångtrafikanter som är på övergångsställen osv. - Hoppa växlar om det är bra sikt. 2-4 i tätort och 3-5 på landsväg/motorväg. Du kanske redan kan allt detta, då är det bara att köra. Men ta det lugnt, håll hastigheter och gör inget dumt så ska det nog gå bra ![]()
Mina arbeten i Trainsimulator 2012: Appleford - Slough Färdig Bergslagsbanan V2.0 Färdig! Bergslagsbanan V3.0 Under arbete! Senast redigerad av Micke.L den 2012-06-14 klockan 01:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1479 | |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
|
![]() Citat:
Och även ett tillägg till Micke L's inlägg: Var beredd på att du ska kunna fick parkera på gatan men även på en parkeringsplats. Dessutom kan jag tycka att du förlitar dig för mycket på dina vänner, de är väl knappast några körskolelärare som kanske varit trafikinstruktörer etc? Men det visar sig väl om du kuggar eller blir godkänd men om du nu kuggar så rekommenderar jag starkt att ta en eller flera lektioner i körskola, det är nyttigare än vad man kanske tror. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1480 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Har då gått ut högstadiet med 300 poäng, känns rätt så lyckat iaf...
Åker till Berlin i augusti, det kommer bli kul! ![]()
Mvh Björn ![]() Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora Senast redigerad av bönan den 2012-06-14 klockan 15:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1481 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
På tal om körkortutbildningen. Man tror att man klarar sig bra med körproven. Se upp med besiktningsmännen är alltid hårdare mot de privatutbildning än körskoleutbildning.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1482 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
|
![]()
Det sistnämnda tror jag inte på, alla bedöms lika oavsett om du kör upp privat eller med bilskola, du ska ju klara samma prov oavsett om du kör upp privat eller med bilskola?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1483 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2009
|
![]()
Har gått ut 9:an nu. Nu är det sommarlov för mig och sen väntas gymnasiet.
MVH Fredrik1996 Jag har Aspergers syndrom. Senast redigerad av Fredrik1996 den 2012-06-15 klockan 11:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1484 |
Skånsk användare
Reg.datum: Oct 2002
|
![]()
Tror det beror på helt vem man råkar få som kontrollant helt enkelt!
![]() |
#1485 |
Medlem
Reg.datum: May 2004
|
![]()
Via Hotels.com.. har vi beställt en övernattning på ett Gasthaus utanför Bremen... och ett par nätter i Amsterdam.. hemfärd går via norra Holland.. och kanske Hamburg... ska leta efter publika modelljärnvägar att besöka under denna trip.... nån som har nåt tips...?