Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Off-topic

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2004-08-05, 20:17   #1
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard Jag har tröttnat.....

....på allt jäkla tjafs!

Jag orkar inte fortsätta med MSTS längre p.g.a. att man får tillstånd som bryts, jämt får jaga tillstånd och nu senast blir klassad som en simpel tjuv ( http://msts.e-buzz.net/forum/topic.asp?TOPIC_ID=9820 ).

Jag tycker inte jag förtjänar eller ska fortsätta utsätta mig för det!

Detta har varit en kul hobby för mig, då jag tycker om tåg. Och det enda jag velat göra är att hjälpa och glädja andra, som sysslar med MSTS....

Jag kommer hoppa av Banbyggarna och mina nuvarande projekt. Jag är lessen för detta, men jag orkar inte mer!

Den som tycker jag överreagerar och är löjlig, får väl tycka det. Men fråga er själva först, om ni inte hade gett upp!?


http://pirpen.cjb.net/
Pierre besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2004-08-05, 21:00   #2
Olaf Lindström
Moderator
 
Reg.datum: Dec 2002
Ort: Jönköping
Inlägg: 2 867
Standard

Hemskt synd, fortsätter du att vara kvar på forumet eller lämnar du det helt?

Jag tackar dig för allt du gjort och alla bilder du bidragit, TACK PIERRE!

Synd bara att en sån sak som den tråden exempelvis ska behöva gå så långt!

Önskar lyckad fortsättning i livet för dig och tackar än en gång, mister härmed en trevlig "vän"!

MVH: Olaf "vr98olli" Lindström
Olaf Lindström besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-08-05, 21:54   #3
Byggare Bob
Guest
 
Inlägg: n/a
Standard

Om nu danskarna skall sitta och hålla copyrighten på sina lok och vagnar, varför har de då en download överhuvudtaget.

Har alltid undrat varför vissa som gör objekt och lok etc nu är så himla griniga om sitt skapade material. Då skall man behålla materialet i sin egen dator och inte dela med sig till andra.

Tor att dansk lagstiftning är hårdare på det här området med upphovsrätt och copyright, så Pierre, de är nog bara väldigt RÄDDA!

EDIT: Mina farhågor är bekräftade (tror jag, se nednastående bild!)

(Bilden är förstörd med avsikt, så att jag inte skall få [}] för det. Varför var bilderna gratis att kopiera FÖRE 31 juli! Något måste ha hänt med dansk lagstiftning på upphovsrättsområdet!)


Och i och med vad man kan läsa på www.trainz4you.dk. så kommer det nog bli samma tjafs där!
  Svara med citat
Gammal 2004-08-06, 00:35   #4
knebert
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2003
Ort: Nol
Inlägg: 1 151
Skicka ett meddelande via MSN till knebert
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev Byggare Bob

Om nu danskarna skall sitta och hålla copyrighten på sina lok och vagnar, varför har de då en download överhuvudtaget.

Har alltid undrat varför vissa som gör objekt och lok etc nu är så himla griniga om sitt skapade material. Då skall man behålla materialet i sin egen dator och inte dela med sig till andra.

Tor att dansk lagstiftning är hårdare på det här området med upphovsrätt och copyright, så Pierre, de är nog bara väldigt RÄDDA!

Och i och med vad man kan läsa på www.trainz4you.dk. så kommer det nog bli samma tjafs där!
Hej!

Ja du den var bra...Tyvärr blir det 404 när man försöker komma in där, så den är nog redan stängd....

MVH Kenneth
knebert besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-08-06, 07:02   #5
pussgurkan
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2003
Ort: , , .
Inlägg: 212
Standard

[:0]
Lämna oss inte Pierre !
Vi klarar oss utan Danskarna, dom är ändå bara till besvär.
Gör som jag vägra prata deras rotvälska utan svara dom på Engelska eller ännu hellre på Tyska.
Vi Klarar ju oss utan dom våra projekt är mycket bättre en deras och
deras tåg ser ju ändå ganska tråkiga ut,låt någon göra ett x31 en kustpil mm så får vi se om dom inte kommer och vilja ladda ner dessa

pussgurkan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-08-06, 11:41   #6
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 792
Standard

Hej Pierre!
Ge inte upp![8D] De är säkert avundsjuka på oss svenskar och vi är rätt duktiga på bygga rutter och måla om objekten. Det är bara roligt att ge varandra genom Forumet. Om de ska vara med och delta forumet så tycker jag de ska kunna ge oss och vi till dem. Hoppas alla förstår vad jag menar.

MVH TOTTE "TROLLHÄTTANBYGGARE"
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-08-06, 12:36   #7
knebert
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2003
Ort: Nol
Inlägg: 1 151
Skicka ett meddelande via MSN till knebert
Standard

Hej!

Jag kan hålla med dej Totte...Snälla, ge inte upp detta Pierre!!! Du har gjort så mycket för oss som är nybörjare på detta. Allt som jag har lärt mej om detta har jag kunnat göra tack vare dej...Jag tappade allt när jag fick mailet av dej igår...Jag har dessutom lagt ner min rutt, ombyggnad av NDK till Skånerutt, på grund av detta...Jag hade visserligen tillstånd till detta men man vet aldrig...Jag har dessutom en ommålning av Kustpilen till Öresundståget som jag har gjort själv, men jag behåller den på min egen dator, dessutom har jag ett av danskarnas tåg som är ommålad till det samma, men det ligger på min dator och jag tänker inte visa några bilder på det...Jag hoppas och vill att du Pierre skall komma tillbaka...

Med bästa hälsningar Kenneth
knebert besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-08-06, 14:38   #8
SubTrain
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2003
Ort: Karlskrona, Sweden.
Inlägg: 192
Standard

...och ur askan reste sig Fågel Fenix starkare och vackrare än någonsin...

Motgångar kan vara svåra att bearbeta - men personligen tycker jag att man ska försöka att inte låta motgångarna bli övermäktiga till den milda grad att den suger musten ur en.
Må vara att man blir nedslagen och nedbankad i dyn - men där hämtar man kraft ur sitt inre och reser sig igen för att med förnyat livsmod ta sig an det man så gärna pysslar med - om än i kraftiga uppförslut ibland.

Pirpen - gör en Fenix!!!

Moving Steel on Land and Under Water
SubTrain besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-08-06, 17:13   #9
knebert
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2003
Ort: Nol
Inlägg: 1 151
Skicka ett meddelande via MSN till knebert
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev SubTrain

...och ur askan reste sig Fågel Fenix starkare och vackrare än någonsin...

Motgångar kan vara svåra att bearbeta - men personligen tycker jag att man ska försöka att inte låta motgångarna bli övermäktiga till den milda grad att den suger musten ur en.
Må vara att man blir nedslagen och nedbankad i dyn - men där hämtar man kraft ur sitt inre och reser sig igen för att med förnyat livsmod ta sig an det man så gärna pysslar med - om än i kraftiga uppförslut ibland.

Pirpen - gör en Fenix!!!

Moving Steel on Land and Under Water
Bra skrevet!!!

Det är nog en del som skriver under på detta...

MVH Kenneth
knebert besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-08-06, 17:27   #10
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev knebert

Citat:
quote:Tidigare skrev SubTrain

...och ur askan reste sig Fågel Fenix starkare och vackrare än någonsin...

Motgångar kan vara svåra att bearbeta - men personligen tycker jag att man ska försöka att inte låta motgångarna bli övermäktiga till den milda grad att den suger musten ur en.
Må vara att man blir nedslagen och nedbankad i dyn - men där hämtar man kraft ur sitt inre och reser sig igen för att med förnyat livsmod ta sig an det man så gärna pysslar med - om än i kraftiga uppförslut ibland.

Pirpen - gör en Fenix!!!

Moving Steel on Land and Under Water
Bra skrevet!!!

Det är nog en del som skriver under på detta...

MVH Kenneth
Ja, det skriver ochså jag lätt under på...!

Hoppas oxå på att du kommer igen, Pierre. Tror du är en av dom som gjort bland det mesta för hobbyn, bl.a genom att när någon frågar om råd eller om hjälp om ditten eller datten... Då kan man konstatera att den som oftast är först på plan och försöker hjålpa till är just du, Pierre! Sånt uppskattar jag mycket, det är hjälpen till nybörjarna som bl.a får den här hobbyn att leva vidare och få nya utövare vilket alla tjänar på. Den mest avancerade 3D-byggaren eller rutt-byggaren har oxå varit nybörjare.

Hur du än gör, en personligen stor eloge till dig för de olika insatser du gjort genom åren!

/Mats A

Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-08-06, 18:08   #11
Traingoal
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Feb 2003
Ort: ,Ängelholm , Sweden.
Inlägg: 539
Standard

Hej Pierre

Du har min förståelse när du blir trött på allt (censur)
tjafs om tillstånd om dittan och dattan.
Men var snälloch återkom igen till oss på forumet,
efter en viss tid,månader,veckor,dagar,timmar,minuter
och dessa sekunder som också ska inräknas,hehe

Du har inspererat (hmm nog felstavat men ni förstår)
många här på forumet och hjälpt till att lösa problem
osv....

Men det skadar inte att du tar en "paus".

En liten fundering: Hade jag gjort ett lok eller vagn
hade jag gjort det för att vore roligt och delat med mig
till alla andra som uppskattat mitt verk.
Det enda kravet jag skulle ställa,att det var jag som gjort
loket eller vagnen eller annat skulle det i stå readmefilen.
Vid till exempel ommålning eller annan ändring.

Önskar dig Pierre lycka till och varmt välkomen tillbaka
in future

Mvh bengt
Traingoal besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-08-06, 18:21   #12
tjalle
Medlem
 
Reg.datum: May 2003
Ort: Bromma, Sweden.
Inlägg: 224
Skicka ett meddelande via ICQ till tjalle Skicka ett meddelande via MSN till tjalle
Standard

-Jag skriver också under SubTrain's inlägg... annars så går en välkänd röst i graven här...

Som sagt så har visserligen Dansken spridit skräck här i landet för länge, länge sedan men när det händer att man blir anklagad för något som man är oskyldig till, så även ens ära står på spel, ja då kan luften gå ur en ett tag (kan ta lång tid).

Du har skrivit mycket intressanta och bra inslag här som alltid har varit kul att läsa (du har väl kanske rekord här också... över 3000 st [:0]), så jag kommer å sakna dig...

tjalle besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-08-06, 19:06   #13
Byggare Bob
Guest
 
Inlägg: n/a
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev Totte

Hej Pierre!
Ge inte upp![8D] De är säkert avundsjuka på oss svenskar och vi är rätt duktiga på bygga rutter och måla om objekten. Det är bara roligt att ge varandra genom Forumet. Om de ska vara med och delta forumet så tycker jag de ska kunna ge oss och vi till dem. Hoppas alla förstår vad jag menar.

MVH TOTTE "TROLLHÄTTANBYGGARE"
Håller med om vi är duktiga på och bygga rutter, men danskarna har åstadkommit rutter i Danmark baserade på verkligheten, och det ska de ha credits för!
Vi i Sverige är också bra ruttbygare, men vi har bara kopierat rutter från orignialrutterna: JBJ (Marias Pass), VHJ (NE Corridor).

När skall vi få se en "riktig" svensk rutt?

EDIT: Totte, du bygger ju en svensk/norsk rutt, så jag har inte gett upp hoppet!

Min dröm vore att få köra på Saltsjöbanan (Bobjörk, ta åt dig) eller varför inte Södra Lidingöbanan eller Roslagsbanan.

Så Pierre ge inte upp hoppet!(jag har sagt det förut!)

Byggare Bob
VD U-StadtBahn "Om inte solen skiner, så gör vår personal det!"



  Svara med citat
Gammal 2004-08-06, 19:13   #14
Hawk
Veteran
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Mölndal
Inlägg: 4 267
Standard



Hej Pierre
Håller med om att ibland så tappar man helt lusten.
Jag själv har ju hoppat av nån gång, men kunde inte hålla mej, så ja kom tillbaka.
Ta dej en liten paus bara, så gör du som SubTrain skrev, stiger upp ur askan

Välkommen tillbaka

Kolla på den här bilden, så e ja säker på att du blir sugen igen.
Vi struntar i Danskarna.[xx(]

Tjalles nya stolpar, kommer att bli freeware.
Nya fina Rc lok har vi ju fått av Robban, mer kommer, så ge inte upp



Hawk



Hawk besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-08-06, 19:51   #15
Olaf Lindström
Moderator
 
Reg.datum: Dec 2002
Ort: Jönköping
Inlägg: 2 867
Standard

--
Håller med om vi är duktiga på och bygga rutter, men danskarna har åstadkommit rutter i Danmark baserade på verkligheten, och det ska de ha credits för!
Vi i Sverige är också bra ruttbygare, men vi har bara kopierat rutter från orignialrutterna: JBJ (Marias Pass), VHJ (NE Corridor).
När skall vi få se en "riktig" svensk rutt?
--

Kommentar från lilla*host* stora mig!:

Jag skulle då *** inte byta ut exempelvis Hawk's jättefina rutter mot hela sveriges banor i deras så kallade verklighetsbaserade banor. Jag tycker de är trista att köra på då man inte ser något mer än lite buskar på spårkanten och hus då och då, verkligheten är mycket mer lik LLJ, KMJ, WF3, Vysocina och alla sådana banor![B)](min åsikt)

Fast de ska ha credit för att de har lagt ner arbete på det, men att kalla det verklighetstroget är säkert möjligt, men då har jag annan uppfattning om vad som egentligen är verklighetstroget!

Msts-akuten.com
Jag och Mats(ja, det kan jag nästan säga utan att fråga) tackar dig för ditt fina arbete och din tanke om att grunda en sida för alla som kommit på fel spår i msts världen!

Din inställsamma personlighet som alltid vill hjälpa alla har varit till stor hjälp för alla som håller på med msts! Så alla som varit på msts-akuten.com har ju faktiskt dig att tacka för den sidan en hel del!

Hoppas du får det bra i fortsättningen, ta en paus eller hoppa av. Jag vill inte tjata på vad du ska välja men jag hoppas verkligen att du får en bra fortsättning och tackar för att du gjort en av de största svenska insatserna i svensk msts historia!

MVH: Olaf "vr98olli" Lindström
Olaf Lindström besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
lei av MSTS ?? [Har alla tröttnat på MSTS?] Avslutat konto MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 13 2003-06-18 00:10
Har tröttnat på MSTS Jonte Off-topic 7 2002-07-22 16:46



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:40.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009