![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Såg ni nystarten av dataspelsprogrammet Kontroll igår?
Ett inslag handlade om flygsimulator-freaks, och då talar vi om dem som verkligen tar det på allvar. Killen de intervjuade hade en i mina ögon väldigt verklighetstrogen cockpitpanel och körde ut bilden via projektor på en vit vägg ![]() Han berättade om en kompis som han hade som tydligen var ännu mera die-hard fan. Kompisen som hade fru och barn hade inte råd att åka på någon utlandssemester så han satte sig i sin flygsimulatorcokpit och fru och barn på några stolar bakom honom och så flög de i simulatorn till Mallorca. Därefter tog hela familjen in på stadshotellet över helgen och sedan på söndagen flög de hem igen i simulatorn... ![]() Inte för att jag förstår riktigt hur han lyckades övertala fru och barn att sitta och virtuell flyga till Mallorca... tala om att ta sin hobby seriöst... Man kan ju undra om han kanske hyrde in granndottern som flygvärdina också? ![]() ![]() Programmet kan ses här på webben http://svt.se/svt/road/Classic/share...13119&a=473143 Inslaget om flygsimulatorerna är i början. Det blir en höjdare när vi får se Mazz ta med sin fru på en 12-timmars resa genom LLJ. ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]() ![]() ![]() Vi har talat om en sån resa.... Men, min fru får nåt frånvarande i blicken då... Ungefär som när vi är ute o tågnördar, en vanlig pose för henne brukar bli den på bilden, fast det finns massa intressant att kika på... konstigt... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Skånsk användare
Reg.datum: Oct 2002
|
![]()
Jävlar....fy sören vilken nisse till pilot. Haha..Mazz + fru på nostalgiresa genom landskapet på LLJ....jag kan gärna byta med hans fru.
![]() |
#4 |
Admin & STW-member
|
![]()
Man kan väl säga att än så länge ligger flygsimulatorerna långt långt före tågsimulatorerna... även om det kanske är svårt att göra en rättvis jämförelse.
En flygsimulator har ju inget signalsystem och är i mina ögon en enklare miljö att simulera. I tågsimulatorvärlden så blir en tågsim utan ett BRA fungerande signalsystem tämligen "barnslig". Man kan ju bara drömma sig bort tills då det finns en (eller flera) ruskigt bra tågsimulator med komplett svenskt signalsystem, ATC och multiplayer. Det vore en höjdare. Tänk er att kunna köra parallellkörning på ett dubbelspår (om nu klareraren lagt tågvägarna så). ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
För övrigt är "kontroll" liksom "extraliv" på TV4+ ett riktigt ruttet program som absolut inte har någon som helst kontroll.
T.ex. i första programmet hade de en "rolig lista" på de 5 mest dumma spelidéerna, där på 3-4 plats var en tågsimulator med och argumentet löd: "man gasar lite, man bromsar lite, hur kul är det?"
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Hej jag undrar om någon här på forumet vet var man kan få tag på en sån där yoke(flygplans ratt)som han hadde?Tack på förhand
![]() |
#7 |
Hedersmedlem
|
![]()
Yoke och fotpedaler finns här: http://www.softwareexpress.se/
![]() |
#8 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2002
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
|
![]()
Ok tack så mycket. Får se om jag köper en.E lite sugen men dom var inte billiga=)