![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2005
|
![]()
Hej,jag har börjat med en ny rutt som är på en vinterårstid,de vill säga att de ska bli 10 mil lång,som jag har bestämmt. Om ni undrar så hittade jag inge textur som är från sveringe i den här, så ni behöver inte bli missnöjda med dom här
![]() Här kommer de några bilder från vinterrutten. 1 Det är en mörk och kyllig natt i Tamsboda 2 Se så de har kommit snö i landskapet! 3 Valeby,ni ser väll så únderbart de är. 4 Valeby station,tyvärr så är de lite driftunderhåll nu för tiden. 5 Rc loket ska ta en tur till Tamsboda, just på bilden avgår den i Valeby.
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: May 2003
|
![]()
Hej.
mycket snyggt Bålsta roligt med en vinterrutt |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Skånsk användare
Reg.datum: Oct 2002
|
![]()
Varför inte köra med de spåren som har vintertexturer?
![]() |
#4 |
Månadens bild - Aug 2005
|
![]()
Ställer samma fråga som Erik här, varför inte köra med "vinterspåren"?
![]() |
#5 |
STW-member
|
![]()
tips så du slipper de hemska vita övertonerna i snön i denna tråden (framförallt ambient inställningen för kl. 12):
http://217.197.57.186/forum/showthread.php?t=5454 Om du nu inte tycker det är vackert ![]() /Tomas |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Tack för svaren,men jag vill inte byta ut spåren eftersom att jag har gjort så mycket i övertid i flera timmar, därför de inte var så. Tråden som du länkade där
är ju ganska ok för mej bara de inte tar för långt tid i spelet. Vet ni inte själva hur jobbigt de är att ersätta med bara vinterspår i rutten? Det tog ju flera timmar när de två stationerna blev klara, så de är helt enkelt bra om ni får behålla de just nu, tyvärr! Nästa bilder blir de när andra stationernaär färdigbyggda, om ni undrar, jag tror själv att de kommer ta några veckor. Tack för alla era tips!
![]() |
#7 |
Tidigare Arvid Nilsson
|
![]()
Hej Bålsta.
Ett tips ifall du vill ersätta spåren eller i alla fall byta ut en del kan vara att du gör det succesivt. Säg att du bygger en timma. *bygg frivilligt *byt ut exempel sträckan mellan två stationer eller bara en liten bit. Gör det varje gång och bygg endast nytt spår med vinterspår. Till slut kommer alla dina spår vara utbytta. Då känns det inte lika jobbigt ![]()
![]() |
#8 |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]()
Ser trevligt ut men spåren passar inte in riktigt?
En fråga Arvid. Hur bygger du om inte frivilligt? Står din morsa med ett hagelgäver bakom dig och tvingar dig att bygga!? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
|
![]()
Det är ju varje gång jag gör en rutt så börjar ni och klaga,en att säga ett gott omdöme om alla de där. Olaf,jag tror att du tycker att de ser mycket otillgängligt i de där 2 spåren, fast de får du ju hålla dej till de, berättade om de i de senaste posten jag gjorde så vet du att spåren ska behållas,och inte radeas!
Arvid, tack för de där svaret, jag började lite med dina tips för cirka 2 timmar sedan. Nu säger jag detta att ni får tycka att de ser ogiltigt ut, bara om ni tänker den negativa tanken för er själva istället för att bara skriva de i sitt inlägg. Edit: Jag tog de här lite på allvar i inlägget ![]()
file:///ELEVER%20på%20Hallon/Urbans%20elever/Glenns%20nya%20mapp/Glenns%20avatar.jpg Senast redigerad av Bålsta den 2005-11-07 klockan 17:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2004
|
![]()
Har man lite hum om hur Trainz Objectz fungerar, kan man med några enkla musklick byta ut samtliga objekt av en sort till valfri annan sort (d.v.s utan att ens starta Trainz) och kanske vore detta användbart i ditt fall.
Nackdelen är att just samtliga objekt med samma kuid berörs. Detta gäller Trainz 2004 som du ju bygger i, om detta även är möjligt med Trainz 2006 vet jag ej.
![]() |
#11 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2005
|
![]()
Du Bålsta, du kan ju alltid förklara spåren med att några av VVs vägsaltståg läckt lite
![]() Mvh Isak |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
|
![]()
Vill ni ha vägar till snörutter så finns det här: http://eldwane.free.fr/trainz/fr/dl_...outes-main.htm
Även vanliga vägar o korsningar som passar svenska rutter. Undvik de längst ner på sidan kallade Routes Rurales/Village (med brunaktig trottoar), de har dubbelsidiga texturer = dubbelt så mycket polygoner. De med grå trottoar har därremot enkelsidiga texturer och är nog snyggare med för svenska rutter. Nästan alla korsningar ger ett utropstecken (märkta som felaktiga) i TRS2006 men det kan man skita i...
![]() |
#13 |
Medlem
|
![]()
Tack för alla de där länkarna Deskgrunt. Men om ni undrar så har jag konstaterat att jag ska importera hela den till TRS2006 om ett par veckor.