![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Oct 2004
|
![]()
Hej! Jag har nog en lite konstig fråga för er "veteraner" har försökt söka i forumet utan resulatat, men om man vill få in tex. ett tåg i spelet, hur gör man?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: May 2005
|
![]()
Vad menar du?
TW |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Skånsk användare
Reg.datum: Oct 2002
|
![]()
Du vill få in ett tåg i Trainz.
Vilken version har du? Trainz 1.0 eller nyare? För att installera ett lok i spelet ska du öppna den filen du hämtat hem med hjälp av Content Dispatcher (grön fyrkant). Väl där inne ska du trycka "extract" och sen är det bara att tuta och köra.
![]() |
#4 |
Månadens bild - Aug 2005
|
![]()
Ja först laddar du ner det från sidan.
Sen när du har gjort det så skapas en Cdp-fil (Content Dispatcher), öppna den och tryck på Ja när det kommer upp en ruta, sedan ser du tåget på en liten bild med tillhörande text med info om tåget och vem som har gjort det. Tryck nu på "Extract". Sen kan du behöva ta bort filen "world_cache_Dispatcher.chump", det gör du genom att ladda ner detta: http://www.stw.se/trs2004_cif.zip. När den kommer upp trycker du på Ja. Nu ska tåget eller vad det nu är vara inne i spelet, lycka till.
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Tackar så mycket
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Hmm.. Har typ 1.0, och har uppdaterat till sp3 ir vad det heter men det blir fatal error? ? och att jag kan inte hitta programmet där man fixar tåg filerna
Kan nån hjälpa mig? /theo |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Skånsk användare
|
![]()
Vi tar ett exempel.
Du vill installera ett Rc-lok. 1. Hämta hem loket/vagnen och spara på tex skrivbordet. 2. Dubbelklicka på den filen, kanske heter Rc.cdp 3. DU får uppen förfrågan, välj Ja 4. En ny ruta dyker upp och här trycker du på extract. Lycka till.
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
Det knäppa är, att det inte är så, men så här gör jag:
1. Laddar ner 2. Unzippar filen 3. Höger klickar och klickar på Öppna med 4. Där tar det stopp :/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Skånsk användare
|
![]()
Kan du ta en skärmdump på hur filen ser ut när du har Unzippat den?
![]() |
#10 |
Medlem
|
![]()
Nu kom jag på en annan sak.. Jag har ställt in så att det öppnas med ett konstigt annat program, vet du var det programmet ligger? Som man använder cdp filerna i?
Mvh/Theo |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Skånsk användare
|
![]()
Start/Program/Auran/Trainz tror jag du hittar de.
![]() |
#12 |
Medlem
|
![]()
Nej tyvär
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem
|
![]()
Content dispatcher är programet.
Vilket trainz har du? Trainz Virtual railroading on you pc Trainz UTC Trainz ultimate trainz collection Trainz 2004 Vilket av dom? TW |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Skånsk användare
|
![]()
Han har Trainz 1.0, vilekt är det första. För att Content Dispatcher ska fungera måste han ha installerat SP3, vilket jag inte vet om han har...
Theodorskold: Kan du ta en skärmdump så jag får se hur filerna ser ut osv. Lokförarn: Trainz UTC är antagligen samma som Trainz Ultimate Trainz Collection.
![]() |
#15 | |
Medlem
|
![]() Citat:
för jag var säker på att .. strunt samma , ber om ursäkt. Och du Theodorskold köp Trainz 2004 eller Trainz 2006. |
|
![]() |
![]() |