![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
Hejsan
Är en "gammal" man som nyss investerat i Trainz 2006, och har då naturligtvis en del frågor, mest då om DL och editeringar. Fråga 1 : Läste här att en laddat ned skivorna för svenska tåg, var gör man det ? Fråga 2 : Har laddat ner en del saker från Trainz hemsida , och då jag installerat dessa så har dom ju en del fel som då syns i CMP, min fråga här lyder då, hur fixar jag dessa, och hur vet jag var man fixar detta, t ex när jag laddade jag ner loket Krokodil, det var ju fel överallt (Edit ) ( Faulty ) och ( Missing Dependencies ) Hur fixar jag Edit, vet att man kan öppna för editera i explorer, och sedan i config, men var ser jag hur/var jag ändrar där, måste man vara programmera eller ![]() ![]() Fråga 3 : Var kan man hitta CAT maskiner som är "felfria", de på Trainz DL sida har en massa fel. En del frågetecken alltså, men hoppas på hjälp av den till synes kunniga personalen som härjar här ![]() Mvh Cabby |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
Tyvärr räcker det inte med att 'bara' ladda ned en fil när du skall ladda nd saker i DL. Ofta skall det också laddas ned boggier och annat och det står med liten text.
Vissa saker behöver också programmet paintshedder (tror jag det heter) för att fungera.
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Jo jag vet det, har både paintshed, och har oxå laddat ned alla tillbehör som skall följa med respektive grej,men för det mesta är det fel på alla grejor enligt CMP
![]() mvh Cabby |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Niträknare & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Många av de meddelanden du får vid en nerladdning är bara varningar om syntaxfel i config och har ingen betydelse för TRS2006 men kan få betydese i kommande Trainz utgåvor. Lite värre är det om det är "missing KUID" då kan det vara så att du t ex laddat ner en vagn utan hjul eller liknande.
Vad gäller paintshed så behöver du måla och spara något med paintshed för att TRS ska se att du har paintshed installerat.
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Tack för svaren.
Missing kuid har aldrig hänt, utan det är mest de andra sakerna, har inst. PS, men då jag tar edit in painshed, så hittar den inte filen (grejen) som skall målas om, ändå har jag inst. i samma mapp, nåt förslag. tack på förhand mvh cabby |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
|
![]() Citat:
I CMP finns en flik som heter Paintshed Templates. Välj där en template, högerklicka o välj Edit - New Paintshed Asset. De har verkligen lyckats gömma den funktionen ![]() Sen de saker som saknar dependancies: Högerklicka i CMP o välj View Dependancies. Klicka sedan knappen View in main list, sen kan du dra de som är märkta DS (Download Station) till Download Helper fönstret i högerkanten och ladda ner. Värre är det med de som är märkta med ?, dessa finns inte på DS utan måste letas upp på nån hemsida eller STWs skivor eller liknande.
/MVH Patrik ![]() Senast redigerad av Deskgrunt den 2005-11-25 klockan 23:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]() ![]() ![]() Jag installerade ju Paintshed löst, och tydligen blev det nån konflikt mellan programmen, man visste ju inte att det följde med T 2006. Angående det andra du skrev Deskgrunt, om att dra till DL, det uptäckte jag ganska snabbt, men vad jag upptäckte nu var. inte som jag skrev ovan (inga missade KUID ) är att jag hade en VÄLDIGT massa missade KUID ![]() Än en gång......tackar o bockar. mvh cabby Senast redigerad av cabby den 2005-11-26 klockan 00:29. |
![]() |
![]() |