Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-12-08, 16:03   #1
elektro
Medlem

Reg.datum: Nov 2001
Standard Consists syns inte när man valt rutt.

Det är ju en hel del consists in Consist-mappen, men alla kommer inte upp när man valt en rutt. T ex när man valt 'Utforska rutten' så finns bara vissa consists att välja.
Några av mina egentillverkade con-filer har kommit med, men långt ifrån alla.
Vet någon hur man gör för att få med en ny con-fil att köra med?
/OM
elektro besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2005-12-08, 17:47   #2
Erich
Medlem

Reg.datum: Oct 2002
Skicka ett meddelande via ICQ till Erich Skicka ett meddelande via AIM till Erich Skicka ett meddelande via MSN till Erich Skicka ett meddelande via Yahoo till Erich Skicka ett meddelande via Skype™ till Erich
Standard

Hej Elektro

Hvilke concsist du får vist er afhængingt af om ruten er elektrisk eller ej.
På en elektrisk rute burde du få vist alle consist, på en IKKE elektrisk rute vil du kun få vist de consist der kører med diesel eller damp.
Gammal 2005-12-08, 19:57   #3
elektro
Medlem

Standard

Tack Erich, problemet är att jag har gjort några consits med litt Da och några vagnar både i conbuilder och i activity Editor, ingen consist vill synas i rutan.
/olle m
elektro besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-12-08, 20:36   #4
Pierre
Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Kolla i CONSISTS mappen om con-filerna du gjort verkligen finns där!

Finns dom där och du försöker välja Da med vagnar på en elektrisk rutt och det inte går, ja då vete tusan vad som är fel?????
Gammal 2005-12-08, 21:08   #5
Totte
Hedersmedlem

Reg.datum: Mar 2002
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av elektro
Tack Erich, problemet är att jag har gjort några consits med litt Da och några vagnar både i conbuilder och i activity Editor, ingen consist vill synas i rutan.
/olle m
Hej!
Har du kollat mappträden! Consistmappen skall vara
Trains Simulator\Trains\Consist. Trainset och Consist ska vara under Trainsmappen.
Hoppas det löser sig.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-12-09, 08:22   #6
elektro
Medlem

Standard

Som Pierre skriver så är det nog inte så enkelt. Alla con-filer ligger i den vanliga consist-mappen. Eftersom vissa consists finns tillgänliga (jag har gjort tåg med båda Mg-loken, Y7, och en del andra som jag har satt ihop) så får jag väl leta i filerna efter olikheter. Jag testar enbart med tågen på KMJ.
/OM
Gammal 2005-12-09, 12:21   #7
Mazz
Hedersmedlem

Reg.datum: Sep 2001
Standard

Skumt...

Dina consists som inte går att välja, går dom att välja i aktivitetseditorn, som t.ex uppställda consists?

För letande av fel, ta ett consist som du konstaterat inte vill visa sig, skapa ett nytt med exakt samma innehåll, nytt namn. Gör det både i conbuilder och AE. Detta för att få pusselbitar till vad orsaken är. Har miljön där consistet är skapat betydelse? Kan de vara någon av de ingående fordonen soom har betydelse?

I de consist som inte syns, namnen på dessa innehåller inte några knepiga tecken?

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-12-09, 12:53   #8
elektro
Medlem

Standard

Nej, dessa consists går inte heller att få fram i aktivitetseditorn, inte ens när jag nyss har gjort dem. Jag brukar kalla dem t ex 'Da-m-7vagnar' eller något liknande. Jag har fyllt i text (test1 eller testDa) i rutorna som behövs för att kunna spara aktiviteten.
Kanske kunde man prova med ett consist som fungerar och ändra tågsammansättningen... Så gjorde jag för att kunna testa Y1-beta.
Men som sagt, jag ska prova med ditt förslag när jag kommer hem.
/OM
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:27.