![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Sala får bli första stationshuset ut... En första pre-view, ska jobbas en hel del till med det. Så, vem vet, nån annan hinner kanske före att släppa nästa stationshus till MSTS, vad vet jag...
![]() Självklart ska allt skräp bort från texturerna... Tänkte göra den med en perrong samt en variant med båda perrongerna, så som det är i Sala, innan moderniseringen med gångtunnel under spåren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Kanonfin station Mazz!
Äntligen lite nya stationer. Inge fel på Falköping S, men man behöver ombyte! Kan bara gissa vem som också bygger på en station...
![]() |
#3 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Fin station det här! Påminner nästan som Trollhättan station.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Veteran
|
![]()
Hej
![]() ![]() Taket(tegelpannorna) ser lite "lustigt" ut, kanske mappningen...... ![]() Förövrigt så tror ja oxå ja vet vad som kommer härnäst.... ![]()
![]() |
#5 |
Hedersmedlem
|
![]()
Japp, håller med om taket, måste jobba mer på det.
![]() En sak, vet inte om du syftar på det, men som jag själv tycker är att det är alldeles för stark färg på takteglet. Är hämtat från ett helt annat hus, men med enkupiga pannor precis som original-Sala. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
Tjusigt, de här något större stationshusen behövs verkligen!
![]() |
#7 |
Hedersmedlem
|
![]()
Det tar tid, men det mal på iallafall...
![]() ![]() Modelleringe är som sagt hyggligt klar, det ska till utsmyckningsdetaljerna bara, såsom stuprör och lampor, samt att närmaste perrongdelen ska till, eftersom den nästan är en del av huset. är inte rätt perrongdel som är på bilderna just nu. De olika nyanserna på texturerna vittnar om att det återstår en del arbete där, bl.a ska färgen naturligtvis bli enhetlig, samt allt ovidkommande ska bort naturligtvis. Det blir sista texturputsen där det kommer in. Så, det ser lite tramsigt ut här o där, men ni får ta det som en stämmningsbild. När perrongdelarna är på plats, så går det bra att få en betaversion om nån skulle behöva, då är fomatet "på backen" klart. Bara att säga till. Ska gneta vidare på den nu, så hoppas jag kunna få upp det klart under veckan kanske. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
Hej!
Bra jobb detta... Det är aldrig fel på stationshus... Jag har letat som en tok överallt för att hitta snygga stationshus som ochså passar in i det svenska landskapet, inte alldeles enkelt... Keep up the good work! som man brukar säga i dessa kretsar... MVH Kenneth
![]() |
#9 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Toppenfin station! Jag tänker använda den till Trollhättan, för den matchar mycket bra.
Tack Mazz! |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Hedersmedlem
|
![]()
Trevligt at höra att stationen kan passa i rutter, det piggar upp... Skulle egentligen trillat isäng för ett tag sen, men ska bara...
Bara lampor o stuprör kvar nu, sen är det textur-fix, som ju ser lite skumma ut... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
|
![]()
Det ser jätte bra ut! Jag Kommer definitivt använda det i min rutt. Det där med jag skall bara känner jag väl till, brukar bli så för mig också.
Magnus |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Medlem
|
![]()
Läckert Mazz!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Fem tummar av fem möjliga! ![]()
![]() |
#13 |
Hedersmedlem
|
![]()
Tack!
![]() Tankar och funderingar, synpunkter mottages... ![]() Blir nog klar med modelleringen i kväll, men har en fundering hur man ska göra med perrongen... I "fyrkants-hålet" på modellbilden så rampas det ner mot en övergång, så som det är i Sala... Huset sitter ihop med en perrong eftersom det är väldigt "sambyggt" med perrongen. Däremot tänkte jag inte lägga med den andra och tredje perrong som finns i Sala, så det är mer flexibelt. Vill man ha staket från första perrongen får man lägga till det själv, tyckte det blir mer flexibelt då oxå. På var sida av stationshuset finns det mindre sidobyggnader, gissar på förråd för den ena (den i bilden längre bort) och i den andra så är det kiosk. Dessa två sidobyggnader hade jag oxå funderingar på om dom skulle vara med eller ej. Synpunkter på andra och tredje perrongens vara eller icke vara? Synpunkter på rampen ner mot övergången, ska den finnas eller ej? Synpunkter på sidobyggnadernas vara eller icka vara med? |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Medlem
|
![]()
Hej!
Kanonfint stationshus, det passar onekligen in på min rutt ![]() Tänkte på sidobyggnaderna....Kan du då inte slå 2 flugor i en smäll? Göra sidobyggnaderna som lösa objekt, på det viset kan du få ut 3 byggnader av en....Då har man ju en valmöjlighet ochså. Bara en tanke ![]() Perrongerna tycker jag att det räcker med den närmast huset om det nu är sammanbyggt med huset. Bygger man då ut det med de andra perrongerna så får man mindre valmöjligheter... MVH Kenneth
MFF SM-Guld 2010?? Javisst blev det så ![]() Senast redigerad av Fredrik den 2006-02-17 klockan 08:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Veteran
|
![]()
Hej
![]() Kommer att bli perfekt till "nya" rutten... ![]()