Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-02-21, 00:14   #1
hauguth
Medlem

Reg.datum: Oct 2005
Standard Rc drar iväg med full effekt?

När jag ska köra Rc4:an Orange så drar den iväg med full speta....jag kör med realistiska reglage och inte med den där modelljärnvägstransformatorn.. Gasreglaget går inte att flytta. Gör man det med muspekaren åker den bara ner igen automatiskt...

någon som vet varför?

mvh

Senast redigerad av hauguth den 2006-02-21 klockan 00:24.
hauguth besöker inte forumet just nu  
Gammal 2006-02-22, 22:41   #2
hauguth
Medlem

Standard

Vet någon från STW som byggde rc-loket varför det inte går att dra upp körpådraget? Sätter man muspekaren över det så så dyker det upp ca 25 hack som körreglaget kan läggas i, men när man försöker dra upp spaken ramlar den automatiskt ner i läge noll hela tiden... Är det fler som har samma problem.. Gäller enbart för det oranga rc-loket.

mvh
Gammal 2006-02-23, 08:11   #3
Fredrik
Admin & STW-member

Reg.datum: Aug 2001
Standard

STW har inte byggt Rc-loket. Däremot har STW gjort två ommålningar men båda loken baseras helt på Aurans Rc-model.

Vad händer om du försöker använda tangentbordsknapparna istället för att dra med musen på reglagen.
Gammal 2006-02-23, 09:28   #4
Pursche
Medlem

Reg.datum: Aug 2001
Skicka ett meddelande via MSN till Pursche
Standard

Pratar vi Trz 2006? Finns det inte möjlighet att starta motorerna i den versionen? Jag har sett detta problem på fler av Aurans modeller men inte försökt åtgärda det ännu...
Gammal 2006-02-23, 12:19   #5
hauguth
Medlem

Standard

Tjena Pursche!

När jag använder tangenterna drar loket på för fullt när jag endast trycker på "8" endast en gång.. Finns liksom bara pådrag och icke pådrag. Inga övriga körlägen. Men med muspekaren över reglaget och i CCP finns det flera körlägen....men det verkar inte gå att använda vad jag lyckats med... Jag kör trs2006 och det oranga Rc-loket med den där Da-liknande hytten med lite framåtskjutna fönster. (Sitter i F och Ma också). Hur man stänger av loken och startar upp dem har jag inte provat eller förstått mig på än.

mvh

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:06.