|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2006-03-07, 17:30 | #1 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
|
Det är konstigt
Att många rutter/tåg etc.. man laddat hem skapar egna mappar eller lägger sig i en annan "program" mapp, jag upptäckte alldes nyss att jag minst har 4st liknande mappar som heter : Program,Programfiles,Programme,Programmer i dessa får man alltid leta igenom efter bortsprunget material till msts,därför måste jue de flesta hålla med om att msts är en förbaskad kul simulator men endå så förtvivlat buggig. Så ett tips till er som saknar bortsprunget material ni laddat ner utforska lokal disk "C" och kolla under alla mappar som heter liknande namn med program osv.
|
|
2006-03-07, 17:35 | #2 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2002
|
Det beror på handhavande fel. Jag har inga sådna mappar.
Tar man det lungt i exe-filerna och tittar vart "den" vill lägga filerna så slipper man sådana problem. Likaså när man zippar upp ett ny grej att man zippar upp den på skrivbordet och flyttar därefter över det som behövs. |
2006-03-07, 17:53 | #3 | |
Medlem
|
Citat:
|
|
2006-03-07, 18:55 | #4 | |
Medlem
|
Citat:
När man lägger in rutter med exefiler så brukar det finnas med en funktion som man kan ändra och få grejorna dit man vill...Så har det varit för det mesta för min del, inget som har hamnat någon annanstans än där jag har velat ha det, så det är inget annat än handhavandefel. Ändrar man inte på det som står när man installerar grejor så hamnar de allt som oftast under tex C:\Program eller liknande.... MVH Kenneth
2006-03-07, 19:03 | #5 | |
Medlem
Reg.datum: Aug 2001
|
Citat:
Om du med installera menar att du kopierar exe-filen till mappen Routes och sedan dubbelklickar på den så blir det fel. När du kör igång exe-filen så skall du kolla i det fältet jag markerat med en grön linje. Där anges mappen som det kommer att installeras i. Om du vill kan du i de flesta fall ändra sökvägen själv där så att det blir rätt. Bereonde på vilket program dom gjort exe-filen i kan det se lite annorlunda ut.
2006-03-07, 20:00 | #6 |
Medlem
|
Jo jag har börjat kolla nu när jag laddade ner lite saker till msts då stod det C:\programmer:Microsoftgames/Trainsimulator osv, då ändrade jag till dess ordinarie huvudkatalog så problemet är inte installationen utan det är mer en fundering kring varför den vill lägga sig i en egen mapp.
Senast redigerad av Fredrik den 2006-03-07 klockan 20:04. |
2006-03-07, 20:04 | #7 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
Därför att den som skapade rutten hade trainsimulator i just den mappen.
|
2006-03-07, 20:06 | #8 |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
Ett tips är att installera spel och liknande applikationer i en separat mapp(ej standardsökvägen "program\tillverkare\spelnamn" då) för att få större koll på det hela!
Man vet att man måste ändra och gör det så det blir rätt, allra smidigast är det dock när den som skapat exefilen använt "nycklar" för att installationsfilen ska hitta rätt mapp automatiskt! |
2006-03-07, 20:09 | #9 | |
Medlem
|
Citat:
|
|