![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
Hej.
Jag behöver hjälp med min MJ. Har den på 2 plattor med storleken: 200x90. Jag köpte märklin startset igår, och lite växlar till. Jag har byggt en stad på den ena plattan, men vad ska jag bygga på den andra? ![]() ![]() ![]() Senast redigerad av vicke den 2006-03-09 klockan 20:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: May 2005
|
![]()
Du kan ju ex bygga lite lansbyggd där.
TW |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Tidigare Metal_henke
Reg.datum: Feb 2006
|
![]()
Du kan ju bygga ett berglandskap på den andra plattan! Det borde bli fint med det!
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
bra försla båda två, men jag funderar på en flygplats mellan spåren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Tidigare Metal_henke
Reg.datum: Feb 2006
|
![]()
Eller en Flygplats!
Mvh Henrik!
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
Ta skog, Åker och sådant.
En liten övergiven station kan också vara bra.
![]() |
#7 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Hej Vicke!
Jag har också planer på en modelljärnväg Se: http://217.197.57.186/forum/showthread.php?t=11221 Vilken skala bygger du i? Blir det svenskt landskap? Har du nån spårplan eller bilder att visa? Det skulle gå lättare att försöka hjälpa dig om man visste hur du byggt eller tänker bygga. Två plattor som är 200x90. Är dom det tillsammans? Eller var för sig? Är det två plattor, så kan det ju se ut på följande sätt:
Mvh Pirpen Senast redigerad av Pierre den 2006-03-09 klockan 21:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
Dem e tillsammans och e som på din andra bild i mitten, på 4 ben, och fast satt i väggen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
|
![]()
Köpte du en Märklinstartsats med "Mobile station"?
![]() |
#10 | |
Medlem
|
![]() Citat:
ja, det gjorde jag... Senast redigerad av vicke den 2006-03-10 klockan 16:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Hedersmedlem
|
![]()
Kan du inte berätta mer? Är alla spår lagda? Gör gärna en spårplan, så vi får ser hur spåren ligger (eller kommer ligga). Har du inte Raily eller nått annat program, så rita den i Paint!
Har du kollat dessa sidor? http://www.svensktmjforum.se/ http://www.modellrallaren.com/
![]() |
#12 |
Medlem
|
![]()
så här ser den ut...... Jag e inte så bra på att rita
Senast redigerad av vicke den 2006-04-05 klockan 14:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Hedersmedlem
|
![]()
OK, då fattar jag... Använder man klipp och klistra i Paint, så hjälper det mycket. Använd Ellips för för att få en cirkel. Knappen med ett A på, använder man om man vill skriva nått!
När jag såg din plan fick jag en idé. Köp en till start-sats och ha en på varje skiva. Förbind dessa sen med spår och du och en kompis kan ha mycket skoj (ni kör med varsinn Mobile station!). Gjorde ett förslag, men du bygger ju självklart som du vill...
![]() |
#14 |
Medlem
|
![]()
din ritning e fin och det var ingen dum idé!
sätter upp en bild på hur den ser ut. Den ser ganska verklig utifrån den vinkeln som jag satte kameran i. Senast redigerad av vicke den 2006-04-05 klockan 14:28. |
![]() |
![]() |