![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Hyttåksfettischist
|
![]()
...eller en av dess minst framgångsrika? Det beror på hur man ser det. Ur ekonomisk eller folkhälslig synvinkel. Undrar egentligen hur många i världen som fått sitt liv förstört av The Absolut Company...
![]() ![]()
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
Skål
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Ur ekonomisk synvinkel tycker jag
![]() Lite OT: Nu vet jag varför alla är avundsjuka på oss Skåningar. VI HAR JU ABSOLUT ![]() ![]()
![]() |
#4 |
Hyttåksfettischist
|
![]()
Själv skäms jag över Absolut. Bortsett från sprittåget och de många jobbtillfällena så är det bara skit som lämnar den fabriken, men eftersom sprittåget slutade gå förra året, så...
![]() ![]()
![]() |
#5 | |
Exilskånsk lokförare
Reg.datum: Oct 2002
|
![]() Citat:
(+ att produkterna från den där byggnaden kan vara ganska trevliga i lagom mängd och i rätt sällskap!) Att folk sen inte kan ta vara på sig själva är knappast Absolut´s fel!
![]() |
![]() |
#6 | |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]() Citat:
![]() Det företaget är lyckat och ger inkomster + gör sverige känt. Att de sen har en jäkla snygg grafisk profil och snygga flaskor gör inte saken sämre! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Medlem
|
![]() Citat:
instämmer helt å fullt... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]() Citat:
![]() Dessutom är människor av en ganska enkel art och faktiskt ganska kreativt ibland oxå... Finns det inte köpe-grejjer, så gör man själv... Och hur bra är det på en skala i det här fallet... Bättre att låta proffsen göra denna ädla dryck... Att det sedan är en lysande export-artikel är ju förträffligt.. Absolut står nog inte för någon enskild tragedi, det är snarare dom som inte har förmåga att hantera det som är problemet... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]() Citat:
![]() Det är ju som att påstå att det är forumets fel om nån hackar det, inte forumet som ber om att bli hackat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Exilskånsk lokförare
|
![]() Citat:
Måste ju vara fel på bilen, kan ju inte vara andra orsaker! OBS! Stor ironi i detta inlägg! OBS!
![]() |
![]() |
#12 | |
Hyttåksfettischist
|
![]() Citat:
Jag har aldrig druckit något starkare än att jag har testat vin, och druckit en hel del cider (aldrig full), och jag är hur lycklig som helst. Har en stor nykter vänskapskrets, med vilken jag har det hur trevligt som helst. Ps, det här om trafikolyckor. En hel del av dem är orsakade av en kombination av: fordon och alkohol. Vilket skulle ni välja att ta bort? ![]()
![]() |
![]() |
#13 | |
Exilskånsk lokförare
|
![]() Citat:
Att däremot dricka sig redlös är inget som gagnar någon. Inte hellerhör alkohol hemma i trafiken, där delar jag helt din åsikt!
![]() |
![]() |
#14 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Tycker att detta var ett mycket bra inlägg. Att ta en öl till maten en het sommardag är en livshöjare, det kvittar egentligen vilken klass det är, det är en njutning helt enkelt. S Sen att dessa drycker ej till hör varken trafik eller idrott det är ju bara fakta, det är vi nog alla överens om (hoppas jag!) MVH Kenneth
![]() |
![]() |
#15 |
Medlem
|
![]()
Visst hör alkohol hemma i trafiken, om man tankar bilen med den, inte föraren...
![]() Miljövänligt och billigare än bensin numera MVH Peter |
![]() |
![]() |