Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-09-26, 17:56   #1
Pierre
Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard Tillstånd, bra eller anus?

Ursäkta titeln...jag kunde inte låta bli.

Gör en egen tråd för detta, då det höll på att spåra ur i Hawks NMJ-tråd och jag tror det behöver luftas!?

För egen del har jag aldrig förstått varför folk släpper, tåg, objekt och rutter om dom egentligen inte vill att andra ska använda dom. Och med använda, så menar jag både som dom är och att kunna måla om!

Detta är en hobby för mig och jag tycker den stora meningen är att vi ska ha skoj. Och som det är nu, så är det inget skoj alls!!! Folk som leker "poliser", tillstånd som dras tillbaka, utebliven credit m.m. m.m.

Att behöva be om tillstånd, är nått jag inte förstår mig på alls. Är det så jäkla skoj att få mail med folk som "ber på sina knän" om att använda elle rmåla om nått? Detta är ju ett helv... både för den som gjort objektet/tåget och den som ber. Kan ju inte vara roligt att besvara 1000 mail om samma sak???? Och bygger man en rutt, så är det absolut inte roligt att skicka 1000 mail till oilka personer och bokstavligen kyssa dom där bak... Däremot skall det alltid ges credit. Det tycker jag är väldigt viktigt!!!!

Nej skärpning! Vill ni inte att andra ska använda era saker, släpp dom inte!

Senast redigerad av Pierre den 2006-09-26 klockan 17:59.
Pierre besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2006-09-26, 18:07   #2
Mazz
Hedersmedlem

Reg.datum: Sep 2001
Standard

Ett tillägg där...

I praktiken så är det ju inte möjligt att återkalla ett givet tillstånd, om man inte när tillståndet gavs anger att det finns villkor. Tillståndsgivaren måste tänka på om det är nått han inte skulle gilla t.ex och i så fall ange det tillsammans med tillståndet. Så är ju dock inte fallet normalt sett.

Så, bortsett från eventuell osämja, så är det ju bara att köra på om man en gång för alla fått ett tillstånd för t.ex en rutt eller ommålning eller så oavsett om tillståndsgivaren senare ändrat sig.

I fallet med ardennes så är det ju inte på grund av någon ill-vilja att han ställde frågan om tillståndet, det är ju ett gott uppsåt. Ingen vill väl att en rutt ohämmat sprids. Med tanke på den gigantiska arbetsmängd som en rutt svara för, så tycker jag iallafall att det är relevant att man frågar om tillstånd vad gäller att använda en rutt. Som värd för en site som hostar originalets Morvan-rutt, kände han ett visst ansvar och ville kolla om det fanns ett tillstånd att försvenska rutten. Att det sedan blev "lite fumligt" får man säkerligen tillskriva språk-förbistringar och ovana att föra sådana frågor, men det fanns inte en illvilja från hans sida, bara en slags ansvarstagande gentemot rutt-byggaren.

Han har ju mycket snyggt och prydligt bett om ursäkt för hans möjligtvis "osmidiga" framförande och jag hoppas vi nöjer oss där. Ingen skada skedd. Finns ingen anledning att skapa osämja mellan svenska och franska tåg-sim-utövare, se framåt istället. Det kan komma nya tillfällen när vi vill utnyttja franskt material eller tvärtom.

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se

Senast redigerad av Mazz den 2006-09-26 klockan 18:14.
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:06.