|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2006-10-10, 01:31 | #1 |
Medlem
|
Hur lägger man in tåg? Hjälp önskas
Hur lägger man in tågen på trs 2006 snälla hjälp mig
|
|
2006-10-10, 09:28 | #2 | |
Medlem
Reg.datum: Nov 2005
|
Citat:
2. Dubbelklicka på CDP filen. 3. Då öppnas CMP och du ser objekten. 4. Tryck "EDIT" "COMMIT"
2006-10-10, 12:47 | #3 | |
Medlem
Reg.datum: Jan 2006
|
Citat:
|
|
2007-01-24, 13:10 | #4 | |
Medlem
Reg.datum: Dec 2006
|
Citat:
|
|
2007-01-24, 20:39 | #5 | |
Tidigare Arvid Nilsson
|
Citat:
2008-09-12, 17:43 | #6 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
Nu ska jag försöka att göra följande begripligt, eftersom jag var i precis samma eländiga situation för några veckor sedan: När du har laddat ner en CDP-fil dubbelklickar du på den(Men om du använder Vista får man gjöra på ett annat sätt, detta är mycket viktigt). När du har dubbelklickat på CDP-filen så ska CMP öppnas.(CMP är Conten Manager Plus). Tryck på "Open for edit) och markera alla filerna genom att trycka cntrl+A. När du har gjort det så ska du trycka cntrl+M. Då ska en ruta komma upp där det står commiting changes. Om du använder Vista, läs detta!!! I stället för att trycka på CDP-filen ska du högerklicka på Trainz-ikonen och tryck på Kör som administratör(Så här ska du gjöra även när du ska köra också) och tryck sedan på Manage Content på menyn. Sedan får du klicka på file och sedan import CDP:s. Gör sedan som jag har skrivit tidigare. Om filen sedan har missing dispencis ska du högerklicka på filen och välja download. Då kopplas du upp på DL(Download Station). För att gjöra detta måste du dock ha medlemskap på Auran. Det går dock lätt att fixa. Om det sedan ändå fattas filer måste du leta upp dem själv. Det var mycket på en gång, hoppas att du förstår..