![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
När man spårar ur så stängs spelet av ..
om jag kör då startar datorn om jag vet inte men har datan fått fnatt ? HJÄLP SÖKES!!
![]() |
#2 |
Guest
|
![]()
Sluta vara så hysterisk...
Ta det lugnt så skall jag och de andra vana MSTS:arna förklara: Spelet avslutas ovillkorligen om du: 1. Kör mot en röd signal (och inte har fått tillstånd att passera den med TAB-tangenten) 2. Spårar ur med ditt tåg. (oftast beror det på att du har alldeles för hög hastighet) 3. Om ett koppel brister på tågsättet 4. Om du kör ett ång/diesellok och bränslet/vattnet/kolet tar slut MSTS tar veckor att lära sig, inte dagar... Orsaken till att din dator startar om är att datorn troligen inte uppfyller kraven för MSTS. Uppdatera dina drivrutiner till ditt grafikkort. skriv gärna vad du har för dator och läs igenom guiderna på www.banbyggarna.se MSTS ÄR ingen lätt simulator, då den skall efterlikna verkligheten så långt som möjligt... |
![]() |
![]() |
#3 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Ja jag kan bara hålla med dej....Speciellt gäller det framförallt RE och AE, där gäller det att hålla tungan rätt i mun annars kan det braka åt helsefyr rent... Som du skriver ochså, det tar tid att lära sej denna simulator, jag kan ta mej själv som exempel: Har hållt på med detta ett antal år nu och kan fortfarande inte allt som jag skulle vilja kunna.....Det är bara att inse fakta!! MVH Kenneth
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
hej
processor1529 mhz grafikkort 64,00 (67,,,,,,,byte) 16x dvd rom drive 256 ram 29,32 gig kvar att andvända xp med 64 mb
![]() |
#5 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]() Citat:
Jag kan dessvärre säga att ramminne är för liten. Minst ska du ha 512mb. Kolla om det går att uppgradera minnet. Den ramminne du har släcker oftas datorn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]() Citat:
Ska du bara köra i simulatorn, duger 256MB systemminne, men ska du jobba i RE rekommenderas starkt att du utökar minnet, åtminstånde 512MB, men även det är idag i minsta laget. Viktigast av allt, som Byggare Bob redan har sagt, men det tål att upprepas... Se til att dina drivrutiner är uppdaterade. Inte nödvändigtvis de nyaste o senaste, men om du kör på drivrutiner "out.of.the-box" så är sannolikheten stor att systemet inte är stabilt. |
|
![]() |
![]() |