![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2004
|
![]()
Hej!
Jag undrar hur man lägger till passagerar stöd för de Y1 ![]() Leopold.
![]() |
#2 |
Månadens bild - Aug 2005
|
![]()
Det går nog inte, tror jag iaf, jag har inte lyckats iaf när jag har försökt.. Lokkalle kanske kan..
![]() |
#3 | |
Månadens bild - Mars 2005
Reg.datum: Feb 2002
|
![]() Citat:
I TRS2006 däremot så är det möjligt. mvh .... Mats
![]() |
![]() |
#4 | ||
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
|
![]() Citat:
Citat:
Leopold, Jo visst går det att ge Y1 passagerarstöd i både 04' och 06', men det beror lite på vad du menar med passagerarstöd. Om du menar animerade dörrar måste du du skapa nya 3:d filer för dörrarna separat, som passar till Y1:an. Om du bara vill att passagerarna skall kliva ombord, eller kliva av, vid en SP2-kompatibel station är det mycket enkelt. Här kommer ett exempel för LokKalle's Y1 1314: Kod:
trainz-build 2.2 queues { passengers { size 52 initial-count 0 passenger-queue 1 product-kuid <kuid:-3:10060> } } mesh-table { default { mesh "y1 1314_body/y1 1314_body.pm" auto-create 1 } left_passenger-door { mesh "y1 1314_body/y1 1314_body.pm" anim "" auto-create 1 } right_passenger-door { mesh "y1 1314_body/y1 1314_body.pm" anim "" auto-create 1 } shadow { mesh "y1 1314_body/y1 1314_body.pm" } } 1. Ändra trainz-build till 2.2 (betyder att objektet är gjort för SP2 eller senare). 2. Lägg till texten queues {passengers{....}} (det betyder att du skall lasta/lossa passagerare, istället för någon annan produkt). 3. mesh-table {....} har att göra med animationsfilerna (refererar bara till den enda 3:d filen som finns för detta objekt, men finns med som referens om du vill animera dörrarna).
svenolov I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse). Senast redigerad av svenolov den 2006-12-28 klockan 11:42. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Månadens bild - Mars 2005
Reg.datum: Feb 2002
|
![]() Citat:
Frågan gällde så vitt jag förstår inte Lokkalles Y1, utan de Y1 som följer med TRS04, vilka är byggda av Fredrik om jag inte missminner mig. I TRS04 så ligger allt medföljande material packat i ja-filerna och går därför inte att komma åt. Du skriver att man ska ändra i config.txt till Y1 för att få passagerarstöd, vilket är alldeles rätt. Frågan är dock hur man kommer åt denna config.txt? I TRS06 däremot kan man komma åt mycket av det inbyggda materialet genom CMP, bl.a. ovan nämnda Y1, och kan därför enkelt editera config.txt där. Rätta mig gärna om jag har fel. ![]() mvh .... Mats
![]() |
![]() |
#6 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Jag visste inte ens att Y1 av Fredrik finns som 'inbyggt' objekt utan tog för givet att det gällde vilken vagn som helst. Jag försökte bara förklara generellt vad som krävs för att få passagerarna att röra på sig. Edit: Leopold, om du har TRS 06 och vill ha Y1:an i TRS 04, kan du kopiera Y1 från CMP (TRS 06) till t.ex. skrivbordet (hela mappen) och införa de ändringar du vill och sen flytta mappen till TRS 04 (.../World/Custom/Scripts). Det fungerar, jag har precis provat.
svenolov I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse). Senast redigerad av svenolov den 2006-12-28 klockan 13:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2004
|
![]()
Hej!
Jag har en fråga till dig svenolov skulle du kunna skicka en cdp fil med Y1 configen? Leopold.
![]() |
#8 | |
Medlem
|
![]() Citat:
svenolov I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse). Senast redigerad av svenolov den 2006-12-28 klockan 17:25. |
|
![]() |
![]() |