|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2007-01-07, 21:07 | #1 |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
Några mil norr om Alvesta...
...hittar ni det lilla samhället Stockaryd, stationshuet huseras numera av hembygdsföreningen sen plattformen flyttats ett par hundra meter till ett sidospår.
Blev lite inspirerad av Mazz/Micke321 i veckan och började åter knåpa i huset, allt utom lod är klart. Vet inte hur man gör för att konvertera till andra trs, går det ens när man byggt i tsm? Släpper gärna 3d filen iallafall för det! |
|
2007-01-07, 21:08 | #2 |
Tidigare Metal_henke
Reg.datum: Feb 2006
|
Snyggt Olaf
2007-01-07, 21:14 | #3 |
Moderator
|
Tack! Satt och funderade på om man skulle knåpa vidare med stationshusen i området, kanske man får till alla mellan Alvesta och Nässjö tillslut(förutom Nässjö då, där snackar man ju extrema projekt)
|
2007-01-08, 13:32 | #4 |
Tidigare Arvid Nilsson
|
Fint gjort!
Går det inte att exportera till exempel plasma p3D eller liknande?
2007-01-08, 13:48 | #5 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
Trevligt, trevligt, Olaf!
Detta kommer ju hur bra som helst, behövs nya stationshus! Tyvärr är det väl så att man inte kan exportera från TSM såvitt jag vet, men en kompromiss-lösning skulle eventuellt kunna vara om du ställde textur-filerna till förfogande samt en snabb måttritning på byggnaden, så borde någon med Gmax kunna skapa den relativt enkelt till Trainz oxå. |
2007-01-08, 16:01 | #6 |
Moderator
|
Tackar! Jag delar mer än gärna med mig av mått och texturer, måtten är uppskattade men det blev ganska bra proportioner på det ändå.
Tänkte bygga några till men måste ut och ta texturbilder och nu är det tidsmässigt svårt att få dagsbilder. Hur gör man förresten nattexturer för hus, och snö/årstider? Huset bör ligga på ~450-500polygons i msts om jag inte minns fel, sitter ej vid tsm för tillfället. Stuprören är väl främsta anledningen till antalet polygons. |
2007-01-09, 19:30 | #7 |
Medlem
|
Snyggt bygge Olaf! Trevligt nu när det kommer ut lite bättre stationshus än de som redan finns. Trevligt alltså.