![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
...har jag!
Nummer 1: Om dom där "dubbelled-bussarna" i GBG finns kvar, så skulle det vara kul med bilder på dom. Finns dom i nån annan svensk stad? Nummer 2: Bilder på dubbeldäckare. Finns det nån svensk stad som använder sånna i lokaltrafiken idag?
Mvh Pirpen Senast redigerad av Pierre den 2007-02-03 klockan 14:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Tidigare TriQz
Reg.datum: Nov 2006
|
![]()
Vad menar du med dubbelled... är de de där som är 3 vagnars lr?
![]() |
#3 |
Tidigare Krille400
Reg.datum: Oct 2004
|
![]()
Nummer 1: De finns kvar, men endast i Göteborg. SL har dock planer på att införskaffa liknande fulingar. En bild har jag.
Nummer 2: Ingen stad direkt, men Östgötatrafiken har dubbeldäckarbussar på vissa snabblinjer. Några linjer i Norrland, t.ex. linje 100, har också sådana. //Kristian ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
I somras såg jag en sån där dubbelled-buss vid norrmalms torg i STHLM, men tyvärr hade jag inte med kameran just då.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Medlem
Reg.datum: Jan 2006
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Tidigare Krille400
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: May 2005
|
![]()
De körde omkring lite överallt i Stockholm, för att testa hur den kunde gå i "skarpa Stockholms-kurvor". Det är vad jag har hört, och jag reserverar mig för eventuella felakriga uppgifter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Hedersmedlem
|
![]()
Kristian: Precis den bussen menade jag! Ja, den är väl inte lätt att sätta in på en linje, när den är så lång...hoppas dom hittar nån linje i Stockholm för den.
Norrlandskusten Linje 100: Sundsvall-Haparanda har fina dubbeldäckare, men jag undrade egentligen mer om dubbeldäckare i stadstrafik. Sånt skulle man vilja se mer av i dagens Sverige.
![]() |
#9 | |
Tidigare Krille400
|
![]() Citat:
![]() Stockholm har haft dubbeldäckare, men de togs bort. Såhär ser den bevarade H35 4525 ut: http://www.bussmicke.se/Bildgalleri/...lm_030322.html |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Hedersmedlem
|
![]()
Ja, Stockholms dubbeldäckare var roliga att åka. Minns dom trots att man inte var så gammal, när man tvinga farsan till stan för att åka dom!
Förrförra sommaren åkte jag dubbeldäckare med cab i Köpenhamn (sightseeingbuss), men tyvärr inte nercabbad...p.g.a. pissväder.
![]() |
#11 |
Tidigare TriQz
|
![]()
Allt som e nytt och stort är störande som de där stora bussarna!!
![]() |
#12 |
Tidigare TriQz
|
![]()
Jag åkte i en sådan buss idag och... Du skulle ha sett hur störande det var för föraren att backa ut...
Kan ni tänka er...att backa ut en sådan lång buss...
Senast redigerad av Affe den 2007-02-16 klockan 21:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Tidigare Krille400
|
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Medlem
|
![]()
Hittade en bild på en tre delad trådbuss http://www.ss.se/forum/viewtopic.php?t=19752