Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-02-14, 01:43   #1
knebert
Medlem

Reg.datum: Mar 2003
Skicka ett meddelande via MSN till knebert
Post Path i AE

Hej

Jag har suttit och funderat på hur man gör när man vill göra Path så att man kan köra mellan alla stationerna på rutten utan att göra en aktivitet var gång man skall testa...

DVS Man skall kunna gå in i "Utforska Rutten" och då kunna välja vilka orter man vill köra mellan som finns i rutten.

Någon som kan ge en bra förklaring på hur man löser detta så vore jag tacksam... En noggrann förklaring på exakt hur man gör hade varit det bästa, det finns ev fler än jag som undrar detta.

Tack på förhand

MVH Kenneth

Senast redigerad av knebert den 2007-02-14 klockan 01:44.
knebert besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2007-02-14, 11:28   #2
Totte
Hedersmedlem

Reg.datum: Mar 2002
Standard

Hej!
Jag ruttbyggare brukar skapa path för att testa en bit av rutten, gör jag så här: vid öppnad AE sida klickar jag New vid File så öppnar Ativity display name: klickar jag utan att skriva namn.
Jag klickar New på Player service då får jag sida Service Editor och klickar New Path. Jag skriver då stationens namn på path name och path display name och klickar ok i bägge sidor. Sen får jag Path Editor och och gör en rutt av pathen. Sen när jag har gjort en bit rutt klickar jag Leave path editor och kommer tillbaka till Service Editor. Jag klickar sen på Ok och avslutar AE. Sen är det bara testköra rutten och kolla allt är oki.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-02-14, 12:03   #3
andelind
Medlem

Reg.datum: Feb 2005
Standard

Hej, en fråga som egenligen inte har direkt med AE att göra men kanske passar i tråden ändå. Jag kör oftast "på frihand" och skulle vilja ändra destinationen som finns i rutten, t.e.x när jag kör DK2000 så går det inte att välja Malmö som destination från Köpenhamn, eller ex.vis Århus. Finns det något svar på om man kan ange en ny destination och i så fall hur gör man.

Senast redigerad av andelind den 2007-02-14 klockan 12:04.
andelind besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-02-14, 15:11   #4
Totte
Hedersmedlem

Standard

Man tar bort End Point och gör en ny End Point på annan plats. Om du gör om Start Point tar du bort hela pathen. Man kan flytta Pointen med muspekaren en bit bort.
Gammal 2007-02-15, 02:24   #5
knebert
Medlem

Smile Tack

Hej

Tack för detta Totte, nu funkar det...Oki, jag gjorde lite annorlunda men jag fick det som jag ville ha det.

MVH Kenneth

PS Undrar när Mazz avslöjande kommer??? DS
Gammal 2007-02-16, 09:14   #6
Pierre
Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Har tänkt lite (jo, jag kan faktiskt det!)...

Är det inte så, att om man bara gör en path, medans man bygger, så kan man inte fixa om man får broken path!? Men om man gör en enkel aktivitet, så kan du fixa broken path (om man skulle få det). Eller har jag fel nu?
Gammal 2007-02-16, 13:42   #7
Totte
Hedersmedlem

Standard

Ja, om man tar bort spårbit där pathen finns då blir det broken path.
Då får man ta bort startpointen och göra en ny startpoint igen.
Gammal 2007-02-16, 19:50   #8
Pierre
Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Kanske uttryckte mig lite dumt!???? Men jag menade att om man bara gjort en path, så går det inte att fixa den, om man vart inne i RE och grejat med spåren (och fått broken path). Men om man gjort en enkel aktivitet, så kan man öppna aktiviteten (eftersom den är sparad) och fixa en broken path!

Senast redigerad av Pierre den 2007-02-16 klockan 19:51.
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-02-16, 19:58   #9
Totte
Hedersmedlem

Standard

Jag vet inte hur man reparera pathen efter broken path. Activity har ju även path och jag tar hellre bort startpointen och gör ny path till den activity. Det blir enklare då för mig.
Gammal 2007-02-16, 22:11   #10
knebert
Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av Totte
Jag vet inte hur man reparera pathen efter broken path. Activity har ju även path och jag tar hellre bort startpointen och gör ny path till den activity. Det blir enklare då för mig.
Hej

Om jag inte minns fel så kommer det upp i AE att det finns en broken path och då kan man bara gå in och ändra den, ungefär som när man gör en ny aktivitet.

Att det blir en broken path beror ju oftast på att man varit inne i RE och rotat.

MVH Kenneth

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:27.