|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2002-10-16, 19:54 | #1 |
Guest
|
Hjälp! [Hur lägga in medelanderutor i AE?
Hej allesammas! Ni aktiva medlemmar på detta forum har säkert noterat att jag håller på med en aktivitet. Ni som arbetar/har arbetat med Activity Editor känner säkert igen meddelanderutor (ett exempel är till KMJ 1-aktiviteterna, där det när man närmade sig stationerna stod ungefär "Hej och välkomna till Station A...").
En sak förstår jag mig inte på; hur infogar man sådana meddelanderutor som kommer upp när man når en viss punkt i rutten? Jag har letat igenom alla menyer i Aktivitetseditorn och sökt med hjälp av det ringa hjälpsystem som ingick i AE, båda dock med negativa resultat. Nu vill jag alltså ha hjälp från er forummedlemmar. ____________________ Med vänliga hälsningar Lukas Nilson www.s-klass.cjb.net |
|
2002-10-16, 20:00 | #2 |
Senior Member
|
Du gör så här niofem:
Du är inne i AE och ser spåren och stationer och sånt. Där du vill ha medelandet (på spåret) högerklickar du och sen väljer du "Place location event" och sen tittar du längre ner i det fönstret du öppnade där ska det stå en liten rubrik som heter "Outcome" Precis där under ser du en vit meny som du kan välja olika grejer du vill lägga ut på rutten. Där väljer du i detta fallet "Display a message" och sen när du valt det klickar du på knappen "Edit message", tar bort texten som står där och skriver in din egen. Hoppas du förstår ) Lycka till. Mvh:Trigger [img]http://www.geocities.com/jan_karrback/tags/VL_X50.gif?[img] |
2002-10-16, 20:02 | #3 |
Guest
|
Tack så hemskt mycket för snabb och bra hjälp, Trigger. Tack!
____________________ Med vänliga hälsningar Lukas Nilson www.s-klass.cjb.net |
2002-10-16, 20:04 | #4 |
Senior Member
|
Ingen fara man hjälper ju vänner )
Mvh:Trigger |
2002-10-16, 20:59 | #5 |
Medlem
|
Du kan också använda ett 'timeevent' på liknande sätt. Då kommer det upp text en viss tid efter spelet startat. Jag använder det på bl a aktiviteten Beta 22 (Sweden1) efter 5 sekunder.
/Pursche Vd på VBK-Tåg och Högste ansvarige på Svenska Virtuella Tågledningen |
|
|
Liknande ämnen | ||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Hjälp mig! [Hur gör man stigning med räls] | holol | Landskapsdesign - Trainz | 9 | 2004-03-07 11:24 |
Hjälp! [Hur bygger jag en rutt] | kritse | Landskapsdesign - MSTS / Open Rails | 30 | 2003-01-23 21:14 |
Hjälp! [Hur installera Rc och Pass80?] | niofem | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 9 | 2002-10-29 00:38 |
Hjälp [hur bygger man tåg] | greggan44 | 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails | 4 | 2002-09-25 15:04 |
Hjälp [Hur bygga Tåg å banor??] | DJTimboy | 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails | 7 | 2002-08-27 17:10 |