Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2002-10-16, 19:54   #1
niofem
Guest

Standard Hjälp! [Hur lägga in medelanderutor i AE?

Hej allesammas! Ni aktiva medlemmar på detta forum har säkert noterat att jag håller på med en aktivitet. Ni som arbetar/har arbetat med Activity Editor känner säkert igen meddelanderutor (ett exempel är till KMJ 1-aktiviteterna, där det när man närmade sig stationerna stod ungefär "Hej och välkomna till Station A...").

En sak förstår jag mig inte på; hur infogar man sådana meddelanderutor som kommer upp när man når en viss punkt i rutten? Jag har letat igenom alla menyer i Aktivitetseditorn och sökt med hjälp av det ringa hjälpsystem som ingick i AE, båda dock med negativa resultat.

Nu vill jag alltså ha hjälp från er forummedlemmar.

Med vänliga hälsningar
Lukas Nilson

www.s-klass.cjb.net

Gammal 2002-10-16, 20:00   #2
Trigger
Senior Member

Reg.datum: Feb 2002
Skicka ett meddelande via ICQ till Trigger
Standard

Du gör så här niofem:

Du är inne i AE och ser spåren och stationer och sånt. Där du vill ha medelandet (på spåret) högerklickar du och sen väljer du "Place location event" och sen tittar du längre ner i det fönstret du öppnade där ska det stå en liten rubrik som heter "Outcome" Precis där under ser du en vit meny som du kan välja olika grejer du vill lägga ut på rutten. Där väljer du i detta fallet "Display a message" och sen när du valt det klickar du på knappen "Edit message", tar bort texten som står där och skriver in din egen. Hoppas du förstår )
Lycka till.

Mvh:Trigger
[img]http://www.geocities.com/jan_karrback/tags/VL_X50.gif?[img]
Trigger besöker inte forumet just nu  
Gammal 2002-10-16, 20:02   #3
niofem
Guest

Standard

Tack så hemskt mycket för snabb och bra hjälp, Trigger. Tack!

Med vänliga hälsningar
Lukas Nilson

www.s-klass.cjb.net

Gammal 2002-10-16, 20:04   #4
Trigger
Senior Member

Reg.datum: Feb 2002
Skicka ett meddelande via ICQ till Trigger
Standard

Ingen fara man hjälper ju vänner )

Mvh:Trigger

Trigger besöker inte forumet just nu  
Gammal 2002-10-16, 20:59   #5
Pursche
Medlem

Reg.datum: Aug 2001
Skicka ett meddelande via MSN till Pursche
Standard

Du kan också använda ett 'timeevent' på liknande sätt. Då kommer det upp text en viss tid efter spelet startat. Jag använder det på bl a aktiviteten Beta 22 (Sweden1) efter 5 sekunder.

/Pursche

Vd på VBK-Tåg och Högste ansvarige på
Svenska Virtuella Tågledningen
Pursche besöker inte forumet just nu  
Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Hjälp mig! [Hur gör man stigning med räls] holol Landskapsdesign - Trainz 9 2004-03-07 11:24
Hjälp! [Hur bygger jag en rutt] kritse Landskapsdesign - MSTS / Open Rails 30 2003-01-23 21:14
Hjälp! [Hur installera Rc och Pass80?] niofem MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 9 2002-10-29 00:38
Hjälp [hur bygger man tåg] greggan44 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails 4 2002-09-25 15:04
Hjälp [Hur bygga Tåg å banor??] DJTimboy 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails 7 2002-08-27 17:10

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:43.