Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > 3D-design - Trainz

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-08-01, 21:05   #1
fura
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 29
Standard Bästa sätt att skapa vagnsboggier ?

Hej
Håller på med att knåpa ihop en 600 mm - boggie till en JGJ-vagn och har testat lite olika sätt - bla efter beskrivningen i denna tutorial:
http://www.worldoftrainz.com/Pages/T...ruckTutTRS.htm
(Skriven för 3DS max men det är principen jag har använt i Gmax).
Nackdelen är att boggien blir fruktansvärt polygontung, klart över rekommendationen i TRS2004 Content Creators Guide på <300.
Bara själva boggiramen är på över 300 polygoner, en del går att trimma bort men sen ska ju hjulaxlarna dit också (ung 300 p/axel bara de).
Är det enklare att fixa till boggiramen som en enkel låda och sedan lägga på en genomskinlig textur med ram, fjädrar m m istället?
/Mats
Bifogade bilder
Filtyp: jpg boggie07.jpg (24.8 KB, 99 visningar)
fura besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:12.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009