![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
Hei jeg har fått et mystisk trøbel med RC lok og det er når jeg skal kjøre toget så går det ikke jeg har Løsnet togbremsen og lokbremsen og satt den frem og jeg setter gassen på 100% og jeg har pantografen oppe
jeg har følgende RC (Knubbsälens RC Paket) lastet ned fra Banebygerene og jeg bruker MSTS Bin versjon 1.7.0519 MVH Remy |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Hej
![]() Prova att köra med "simple contols", då brukar alla lok, även ånglok gå att köra enkelt med bara tre tangenter A=bromsa S=fram-back D=gasa
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Hei
nå testet jeg tipset til Hawk og det gikk ikke fikk ikke RC til å køre så det må være noe anet som er fel |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
sender her et bilde av RC 4 med gassen på 100% og togbrems samt lokbrems er løsnet og pantografen er oppe
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
Har du laggt i fram och back om koplaren?
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
ja det har jeg gjort
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
joda pantofrafen er oppe og det er motor dur
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
|
![]()
her er det 2 bilder og på bilde 1 kan man se at pantografen er oppe og på bilde 2 så er pantografen nede og det ser man på lampen (rød ring rundt rød lampe) og at KW meteren er det 0 KW
Senast redigerad av Remy den 2007-08-12 klockan 20:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Hej!
Fungerar de andra Rc-loken? Om ja, så tror jag felet ligger hos GreenCargo-rc:s engfil. Hoppas du hittar felet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
|
![]()
desvere virker ingen av de
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
De övriga loken då?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem
|
![]()
alle el lok jeg har funker utenom RC 4 og 6 samt alle diesel lok jeg har funker sender med 2 nye bilder der dere kan se RC4 og RC6 som ikke virker
MVH Remy |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Har inte testat loket/loken, men prova att göra nya consists och köra dom separat. Är båda lok eller är det ena en "vagn"? Jag gissar på att problemet gäller bounding box!????
Är boxen för stor, så vägrar loket köra, när det har vagnar efter. Ensamt fungerar det dock, hur bra som helst! Bounding box kan ses med programmet Shape Viewer ( http://steam4me.railpage.org.au/trainsim/sviewr.html ) och värdena ändras i lokets sd-fil (har jag för mig det var!?).
Mvh Pirpen Senast redigerad av Pierre den 2007-08-14 klockan 11:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Medlem
|
![]()
Hej
jag har ikke noen vagner bak det er de Con filene som fulgte med når jag lasta ned loket og slikk var con filene satsammen GC RC4 1290 Solo GC RC4 1318 Solo (2 Lok med samma nr er kobla samen og er orginal) SJ RC6 Svart Solo SJ RC6 Grå Solo har heller ikke rørt filene MVH Remy |
![]() |
![]() |