![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
Hej hej , jag har funderat på att köpa en egen kamera o jag hittade denna på internet https://www.datorbutiken.com/se/defa...uct=SAMS1050BL är denna bra för det priset tro
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Hyttåksfettischist
|
![]() Citat:
Personligen skulle jag försöka hitta en kamera med lägre upplösning (10,1 mp kommer du aldrig någonsin behöva med den kameran). Då kan du lägga pengarna på funktioner du faktiskt har glädje av.
![]() |
![]() |
#4 |
Tidigare ssg
|
![]()
Min kompis har den kameran, problemet med den är att den snabbt blir varm och slö vilket irriterar ganska mycket,bildkvaliteten blir överlag bra.
![]() |
#5 | |
Medlem
Reg.datum: Apr 2007
|
![]() Citat:
Den är sådär. Tyvärr liten sensor = brus. Plastig i skalet. I princip inga funktioner, bara sikta och trycka. Du får helt enkelt vad du betalar för, eller inte betalar för... men som vimmel/festkamera funkar den okej. Jag vet ju inte vad du har tänkt att ha kameran till. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Den bör duga, men som sagt, brus är inte bra pga den lilla sensorn. Du ska inte stirra dig blind på antalet megapixlar, runt 5-7 räcker gott. Vill du ha bra bilder utan att äga en systemare är ett råd att läsa vilka funktioner man får med kameran.
![]() |
![]() |
#7 |
Hyttåksfettischist
|
![]()
Läste förresten tidningen digitalfoto igår, och såg att alla canons nya kompakter (utom de allra billigaste budgetmodellerna) hade 10-12 megapixel. Helt sjukt!
Även om målgruppen någonsin skulle få nytta av den upplösningen, så ger optiken definitivt inte den rättvisa. Tänk om de hade tagit sitt förnuft till fånga, och gjort en kamera med större och färre pixlar (dvs med mindre brus). För konsumenternas bästa.
![]() |
#8 |
Tidigare TriQz
Reg.datum: Nov 2006
|
![]()
Jag har en Sonyericsson mobiltelefon med en kamera på 2 megapixlar...
Och så har jag en digitalkamera på 5 megapixlar... Men Sonyericsson´s kamera har dubbelt så bättre kvaleté än digitalkameran... Ngn som vet varför...?
![]() |
#9 | |
Hyttåksfettischist
|
![]() Citat:
![]()
![]() |