![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
Hej
Nu har jag kommit igång med uppdateringen av KMJ ![]() Det blev Pierres uppdatering som ligger till grund för denna uppdate som jag kommer att göra. När detta blir klart har jag ingen aning om men jag kommer att ägna mej åt detta när jag har tid och lust. En bild kommer givetvis ochså ![]() Ha en trevlig kväll! MVH Kenneth
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
Hej
Dammade av lite äldre skivor för att se vad man kunde hittta där.... Och titta här vad jag hittade ![]() Nu är det ju inte 100 på att detta går att göra så mycket åt detta eftersom det finns en hel del dynamiska spår ![]() MVH Kenneth PS Skall kanske tillägga det att om man använder SR kan man komma ner en bit i "objects/tiles" eftersom det finns andra spårbitar så att antalet spår blir mindre. Det höjer ju FPS en aning. DS
MFF SM-Guld 2010?? Javisst blev det så ![]() Senast redigerad av knebert den 2007-10-09 klockan 21:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Om du är inne på att använda SR, testa då den rutin som "ersätter" de dynamiska spåren med dummy-SR-bitar, föreslår jag. Arbets-insatsen blir rimlig då, men på minus-kontot är förståss att det adderar objekt. Men du slipper ändrad spårdatabas, med signaler sittandes där.
Är du inne på att ersätta de dynamiska spåren på rena SR, så kan det löna sig att tänka igenom det både två och tre gånger... Det är ett relativt omfattande jobb, i synnerhet som flertalet av de dynamiska spåren ligger i lutning, vilket ökar pyssligheten radikalt. Om du ändå vill köra det spåret, rekommenerar jag starkt att ta bort alla signalerna först, då det garanterat finns flertalet dynamiska spår som är involverade i länkade signaler. Det är kanske inte så dumt iallafall, då signalsättningen dels inte är ett mästerverk och dels har du nya signaltyper som med fördel kan utnyttjas i KMJ, de som t.ex visar K40 i infarten finns ju ett klart behov av. Oavsett vilken väg du väljer, lycka till med jobbet! Skoj att signalerna kommer till användning dessutom! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Veteran
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
![]() Kanskt och til och med DU....mäste erkänna att KMJ är INGEN DÖD rutt... Hoppas verkligen att du knebert, orkar med en uppdatering...... ![]() SR-räls är en höjdare om du kan fixa de..... ![]() Heja Heja ![]()
![]() |
![]() |
#5 |
Hedersmedlem
|
![]()
Ser ruskigt bra ut med SR i KMJ. Hoppas verkligen dom kommer med i uppdateringen. Bra jobbat Knebert!
![]() |
#6 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Jag håller med er om att MSTS ännu lever. Bra att KMJ uppdateras.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]() Citat:
![]() Hade ett längre resonemang med Kenneth i går om uppdateringen, tror och hoppas att det gav lite input och ideer på tillvägagångssätt. Instämmer med dina avslutande ord... Heja Heja, Kanneth, hoppas det går vägen med uppdateringen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
Hej
Tack för alla dessa uppmuntrande ord. ![]() Hade ett antal snack igår om just SR och alla tyckte att det skulle vara smaskens med dessa spår i KMJ och det finns en liten chans att så blir fallet, OBS Jag säger liten ![]() För det andra så har det med texturerna till SR att göra. Det spelar ingen roll hur man gör för texturerna till konverteringsprogrammen blir annorlunda än de spåren som syns på bilden. MEN kan man få någon att fixa till det så hade det varit underbart. Då får man samma textur hela vägen. Sen kan jag säga att jag testade hela kvällen igår det här med SR och testkörde ochså. Det var som att köra på en ny rutt. Har man då även Mazz signaler och Mickes nya bommar och lite annat så är det en helt annan känsla än originalKMJ. MVH Kenneth
![]() |
#9 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
|
![]()
Hej
Oj tryckte visst på fel ställe så att det blev dubbelinlägg ![]() MVH Kenneth
![]() |
#11 |
Hedersmedlem
|
![]()
Blir det SR, så använd gärna dessa: http://www.banbyggarna.se/msts/Texturer.html
Heja, heja, heja...
![]() |
#12 |
Medlem
|
![]()
Hej
En enkel bild på signalplacering på gantry någonstans på rutten ![]() Ser det ok ut? MVH Kenneth
![]() |
#13 |
Medlem
|
![]()
Hej
Ok, vi tar väl en bild till då när vi ändå är i farten ![]() Här har vi en vägkorsning som ännu inte är färdigbyggd. Banverkets personal gick denna dag hem kl 16:00 ![]() ![]() MVH Kenneth
![]() |
#14 |
Veteran
|
![]()
Hej
![]() OM du lyckas mä SR, som Pierre sa, så kan kanske den här filen vara användbar. Den målade jag till SR på WF4 http://msts.pointclark.net/msts/SR_Track_w1.zip
![]() |
#15 |
Medlem
|
![]()
Hej
Tack för den Håkan. Jag skall se vad jag kan göra efter jag gjort klart Etapp 1 (=ersatt originalsignalerna med Mazz signaler grovt, ej något finlir.) Men jag är själv ganska sugen på det här med SR så jag kommer att göra fler tester inom detta. MVH Kenneth