|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2007-10-07, 20:20 | #1 |
Tidigare TriQz
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Göteborg, Westra Goataland
Inlägg: 684
|
Bra med detaljerade saker?
Är det bra eller funkar det bättre oom man gör detaljerade objekt i Kuju än vad det går i de andra...? (MSTS,Tranz m.m...)
__________________
|
|
2007-10-07, 23:21 | #2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
|
Bra o Bra... det är väl alltid bra att detaljera upp grejjerna så mycke man kan inom det aktuella spelet, samt naturligtvis LOD:a, så blir det bäst...
En jämförelse mellan MSTS och Rail Simulator, polygon-antal "Oút-of-the-box", så har Rail Simulator typ 10 gånger så många fler polygoner på ett lok jämfört med MSTS. Båda simulatorerna avsågs/avses att kunna köras på datorer som inte sorterar in under monster-klass för sin release-tid... Klart man kan detaljera upp grejjerna nu ordentligt, med en sådan budget som Rail Simulator nu har, även om det fortfarande är så att man ska tänka efter att plocka bort polygoner som inte behövs, samt LOD:a... Men, gränserna för vad som är möjligt och fortfarande ha rörliga bilder är ju väsentligt ökad nu... |