|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2008-04-02, 12:55 | #1 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2008
|
Svenska tåg och banor i MSTS1
Hej där!
Joel heter jag! Först och främst kanske man skall presentera sig själv. Jag är 24 år, bosatt i Stockholm, och helt ny vad det gäller det här med tåg och tågsimulatorer. Någonting som jag på senare tid har fått upp intresset för då jag sedan tidigare är veteran på MS Flight Simulator sedan starten. Jag har ett par korta men koncisa frågor till er. Det första är om och isåfall vart jag kan få tag på svenska landskap och tåg till MSTS? Det skulle tex. Vara roligt att köra Stockholm-Oslo linjen, eller Arlanda Express. Vidare såg jag Tunnelbaneprojektet till Trainz, det såg riktigt bra ut. Någon som har testat det och isåfall vilken simulator föredrar ni, Trainz, eller Trainsim? Tack för erat svar och hoppas nu att ni har en fortsatt trevlig vecka och helg! Hls //Joel. |
|
2008-04-02, 13:37 | #2 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
|
Besök: www.banbyggarna.se där finner du det mesta av det svenska materialet till msts/trs. Välkommen hit förresten.
|
2008-04-02, 16:32 | #3 |
Medlem
|
Tack så mycket. Jag skall kika in hos banbyggarna.
Hls //Joel. |
2008-04-02, 16:47 | #4 |
Tidigare Traindriver94
|
Ja banbyggarna har mycket fina svenska banor och tåg, men du kan också hitta en dansk rutt mellan malmö-helsingör (över öresundsbron via svågertorp, kastrup, danmark H m.m! Sen har ju Totte gjort Trollhättanrutt som just nu endast är i Norge, men del två med bl.a Göteborg kommer också!
Sen om du blir sugen på utlänska rutter så finns Aerosoft.com där det finns mycket kul saker! Välkommen till forumet!
2008-04-02, 16:50 | #5 |
Tidigare Traindriver94
|
Och den finaste tunnelbanan till msts är Berlin Subway som finns på www.aerosoft.se. Till msts då... Sen finns Arlanda Express inte till msts eller trainz, även fast jag skulle önska det .. Hoppas ngn gör den
2008-04-06, 23:11 | #6 |
Medlem
|
Tack för alla fina svar. Jag skall även ta en titt på Aerosofts hemsida.
|