|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2008-05-19, 10:03 | #1 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
World of subways...
...är en tunnelbane simulator till PC från TML studios (dom som gjorde Berlin Subway till MSTS!). Detta kan bli hur bra som helst!!!!
Kolla mer här: http://www.world-of-subways.com/index.php?id=160&L=1
2008-05-19, 13:00 | #2 |
Medlem
|
Tror ni Stockholms tunnelbana nån gång får vara med?
Där stationerna ser ut nästan exakt som i verkligheten, ingen kritik, Stockholms tunnelbana V2.0 till Trainz är ju helt sagolik, men tänk er om t.ex Huvudsta var grön som i verkligheten, Rissne var rosa och Skanstull polkagrisrandig och så vidare, Vad himla jättehäftigt det vore. Mvh Johnny Nilsson |
2008-05-19, 15:06 | #3 |
Tidigare Traindriver94
|
Wow Ser helt otroligt ut ju... Grafiken är prima..
2008-05-19, 19:31 | #4 |
Medlem
|
Ser väldigt lovande ut.
Kan vara av stort intresse när den släpps. Hälsar Bengt
2008-05-21, 21:33 | #5 |
Hedersmedlem
|
Jag tycker också detta verkar lovande. Behövs nått för t-bana i sim-väg! Synd att det är så dåligt med info. Jag hade velat veta om det kommer gå att bygga egna rutter och tåg till den och vilka tåg/rutter som följer med...
2008-05-21, 23:02 | #6 | |
Medlem
|
Citat:
2008-05-22, 00:17 | #7 |
Hedersmedlem
|
Remy: Står bl.a. detta på deras sida "We have created a stand-alone Subway Simulator with modern graphics, real physics and many more features." Så det verkar inte vara ett add-on!
2008-05-22, 00:19 | #8 | |
Medlem
|
Citat:
2008-05-30, 13:48 | #9 | |
Medlem
Reg.datum: May 2004
|
Citat:
http://www.world-of-subways.com/vote/wunschstrecke.php |
|
2008-06-28, 00:35 | #10 |
Tidigare Traindriver94
|
Helt otroligt spel!
Här har jag kopierat från hemsidan, vad man kan göra i spelet. Har också skrivit en kommentar om vad jag tycker
Opening doors to be seen from either inside or outside, controlled by the player Bra! I Berlin subway kunde man endast se de öppna dörrarna från utsidan. Doors can be openend seperately. Options are the doors on the right and left side of the train. Of course you can also open both sides at the same time. Riktigt bra! Väldigt irriterande att man endast kunde öppna båda sidorna eftersom ena då bara är in i tomma intet! Sen att man kan öppna båda samtidigt är också bra! Break Spark - Spaces in between the live rails can produce break sparks on the current collectors which can be seen as lightning flashes and which can also be heard. This is best to be seen in a tunnel as the tunnel walls will be lit for a split second when this happens. Häftig detalj Train vibration – as soon as the train starts moving, vibrations will take effect on the train. Också en bra detalj som gör det mer verklighetstroget! Så antar jag att olika tåg vibrerar olika mkt? Train swings – The train will start swinging the higher the speed. You will especially get this kind of feel in the cab. Hard braking will also produce this effect and the train will still be in a swinging motion when it has come to a full stop. Ingen kommentar Configurable key commands – The player can freely configure keys to his liking. He can for instance configure the key for the brake lever wherever he wants. Skönt! 3D – Cockpit with rotatable camera – allowing the player to look around. By using a key stroke the view angle will be centered again. Hallelulija Precis som i krs. Jag gillar verkligen att man kan se sig omkring så Free movement inside the train – While the train is stationary at a station you will have the option to switch to an ego perspective inside the passenger car. You can move by using keyboard commands, view angles can be controlled with the mouse. Också riktigt bra, mycket mer frihet än i vanliga simulatorer som msts, krs och trz! Free movement on the station – you can get off the train at any station and move around (ego perspective). There will also be some missions starting on the platform of a station. The player will have to walk into to the train, into the cab which is seperated from the passenger area by a door. Meera frihet Changing of cabs at a terminus – sometimes you will have to change the cabs during a mission. You will have to do this at Hoboken at the weekends when shift operation is active. The train driver has to leave the cab, the train and then walk along the platform to the other end. He then gets into the train and cab again to prepare for departure. Hehe, en härlig liten detalj Realistic lighting on the trains – Pixel lighting allows a correct display of the amount of light. You probably know what it looks like when thinking of a flashlight shining agains a wall. Pixel lighting allows the display of such lighting effects as can already be seen in some ego shooter games. This effect will amaze you when driving at night or through a tunnel. Dethär spelet kommer bli en riktig höjdare, och jag lovar att jag iaf kommer köpa det Hoppas ni inte hade ngt emot mine små kommentarer
2008-06-28, 12:16 | #11 | |
Medlem
|
Citat:
Hälsar Bengt
2008-07-06, 21:59 | #12 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
|
Det står nu klart att det inte blir Stockholms t-bane system i den första utgåvan utan New Yorks, mellan NYC-New Jersey (The path route)..
Realesen beräknas ske under 3:e kvartalet 2008. Det ser redan nu mycket lovande ut.. Citerat från projektes sida: "The New York Path Route, approx 50 kilometers long, connects the states of New Jersey and New York . More than 40 % of the route is above ground. " Historia: http://www.world-of-subways.com/index.php?id=167&L=1 Screenshot: http://www.world-of-subways.com/index.php?id=194&L=1 Senast redigerad av Sparkfot den 2008-07-06 klockan 22:06. |
2008-07-13, 22:48 | #13 |
Guest
|
Video online!
Nu har TML-studios släppt en video som du kan hämta här:
http://www.world-of-subways.com/index.php?id=196&L=1 Filen är på 62 MB och Du behöver WinRAR eller IZArc för att öpppna arkivet och packa upp filen. IZArc fungerar bättre än WinRAR och är gratis: www.izarc.org Senast redigerad av Byggare Bob den 2008-07-13 klockan 22:49. |
2008-07-30, 15:48 | #14 | |
Tidigare Traindriver94
|
Citat:
Men grafiken .. När tåget åkte i tunneln och passerade en lampa så lyste den in i hytten Riktigt coolt
2008-08-12, 15:16 | #15 |
Guest
|
Systemkraven är släppta
Enligt SimWare:
http://www.simw.com/index.cfm?fuseac...howrightmenu=0 Pentium 4 with 3 GHZ and 1 GB RAM - Grafic nVidia 6600+ Dock är det INTE bekräftat av TML!!! (och jag besparar mig kommentarer från Julia N ) Senast redigerad av Byggare Bob den 2008-08-12 klockan 15:19. |