![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Hej.Är en glad amatör och nykomling i gänget.Har provat på att bygga några egna banor.Dom är dock ej helt färdigbyggda.Spåren är laggda och elektrifierade och banorna är fullt körbara,med bl.a stationer ,container-och oljehamn,industriområden med div lastplatser,rangerbangård med fungerande "knuffkulle"!? eller vad det heter, en stad,några byar och samhällen,blandad terräng(ganska mycket skog,norrlandsinspirerat).Allt är påhittat även om vissa namn på stationer är tagna=dålig fantasi.Återstår dock en hel del byggande runt banorna.Tänkte lägga ut lite bilder och höra vad ni tycker.Skall bygga vidare och om intresse finns lägga upp för nedladdning.OBS! Jag är RÅamatör så signaler, signalavstånd m.m stämmer nog inte 100%.Bildkvaliten ??? Glada hälsningar från ekankal 50-årig amatör. (Det är ca 1.5 tim körtid på den längsta sträckan)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
Ser riktigt riktigt bra ut! Tummen upp!
![]()
![]() |
#3 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Ser väldigt trevligt ut, efter bedömning utav bilderna.
![]() Men jag hittar ingen bana att ladda ner. ![]()
![]() |
#4 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
ser bra ut, men vart har du hittat arbetsfordonet på den näst sista bilden ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]()
Blir lite nyfiken angående växlingsvallen (knuffkullen).
Den ska tydligen fungera, enligt dig. Antar då, att du använder TRS2004. Då den har fungerat där, utan problem. Men jag blir lite fundersam. När jag ser tufftuffs 80-talsvagnar. Tycker mig se, mellan sida och tak. Ett vitt streck från taklisten, där texturen saknas och detta fenomen uppstår bara i TRS2006. Då texturen innerhåller ett otillåtet tecken för TRS2006. Kör du TRS2004 eller 06?
![]() |
#6 | |
Veteran
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Veteran
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Veteran
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citat:
Då är jag med. Trodde att du använde Lasses (llj) växlingsvall och blev nyfiken på hur du fick den att fungera i TRS2006. Angående 80-talsvagnarna. Så har jag nu uppdaterat dom för TRS2006. Kommer inte för nedladdning, innan STW:s matrial blir tillgängligt eller ett OK från tufftuff. Är det någon som inte har lust att vänta. Så skicka ett PM till mig, med mailadress. Så kan jag skicka dom istället, så länge. Är 8 st. cdp-filer på ca: 4-5MB st.
![]() |
![]() |
#10 | |
Veteran
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Veteran
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Veteran
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]() Citat:
Tryck på "Hnací" i spalten till vänster så finns den där. Btw, snygg bana! ![]()
![]() |
![]() |
#14 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2005
|
![]()
Hej! ekankal
Verkligen en snygg bana du håller på att bygga väntar med spänning att få ladda hem den. ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Medlem
|
![]()
När blir banan online för nerladdning?
|
![]() |
![]() |