|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2008-08-22, 19:58 | #1 |
Tidigare Traindriver94
|
Problem med MSTS - hjälp!
Hej, jag har problem med mitt msts... Jag hade problem med mitt msts, men så gick det inte att ta "remove" på msts-menyn så jag raderade alla filer i spelet (alla mappar, globals, routes m.fl) sedan installerade jag om spelet. men när det laddat ett tag kommer en ruta upp där det står
"Train Simulator encountered a diskerror while writing to the file "E://msts......." make sure that the file not in use and your harddrive not is full" Så kan man välja "Avbryt - Försök Igen - Ignorera" tar man försök igen, så kommer samma felmeddelande upp och tar man ignorera kommer samma meddelande upp fast med en ny fil. Hur ska jag göra? Tacksam för snabbt svar.
2008-08-22, 20:07 | #2 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
Jag har råkat ut för något liknande med andra spel. Då berodde det på att skivan var repig. Om skivan är hel så testa med att installera MSTS till en annan mapp än orginal , tex C(om det är hårddisken)/Program/Microsoft Games/MSTSS
|
2008-08-22, 20:25 | #3 | |
Tidigare Traindriver94
|
Citat:
2008-08-22, 21:08 | #4 |
Veteran
|
Kolla att du har raderat ALLA msts-filer. Det ska också gå att välja något som kallas "Kompatibilitetsfiler"(i alla fall på Vista). Välj den knappen och leta upp MSTS. Radera den. Funkar det inte så får nog någon mer datakunnig hjälpa till.
|
2008-08-22, 23:22 | #5 | |
Tidigare Traindriver94
|
Citat:
2008-08-22, 23:48 | #6 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
Höger musklickning på Train Simulator iconen.
|
2008-08-23, 08:57 | #7 |
Veteran
|
Jaha, jag använder Vista och där är det lättare att få upp.
|