|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2008-08-28, 01:03 | #1 |
Medlem
|
hjelp noe er galt med min msts
Hej
jeg har nå slettet helle msts og alle mapper og prøvd å innstalere den på nytt men problemet begyner når jeg skal starte msts etter jeg har innstalert update samt Xtracks og Newroads så får jeg feil meldinger om at den savner de filene jeg hadde inne i mappa men det er nå slettet jeg har også leitet gjennom helle maskinen uten å finne de vognene lokene samt rutene den spør etter hva er galt men bruker jeg msts uten de programvarene så er alt ok
2008-08-28, 19:10 | #2 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
Citat:
Va tokigt! En stilla undran, har du installerat NewRoad först och sen sist X-Tracks? |
|
2008-08-28, 19:25 | #3 |
Medlem
|
slikk innstalerte jeg MSTS på nytt
1 MSTS 2 Oppdateringer 3 Newroads 4X Track 5 MSTS Bin
2008-08-29, 15:30 | #4 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2008
|
.......................
Senast redigerad av Coolvibes den 2008-08-29 klockan 15:48. |
2008-08-29, 15:43 | #5 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
det spelar ingen som helst roll i vilken ordning man installerar tilläggspaket som berör spår/vägdatabasen, OM man ser till att SEPARAT och sist installera den enda gemensamma filen som finns i alla sådana tilläggspaket, den globala tsection.dat. Alla andra filer är unika.
Bästa rådet att ge till folk som har bekymmer med installerade tilläggspaket är att hämta den absolut färskaste versionen av tsection.dat och lägga på den allra sist. Då har man en gång för alla eliminerat bekymmret "installerades grejjerna i rätt ordning"... Vadå rätt ordning? Det kan mycket väl dyka upp andra paket med senare tsection.dat i än vad xtracks har och då är det plötsligt inte xtracks som ska på sist... |
2008-08-29, 17:28 | #6 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
Citat:
Jag kollade Train Sim och de har Tsection som kan laddas hem. Den har också build 38. Jag tror inte att det kommer bli mer Tsections uppdateringar. Därför menar jag att det är enklare att installera NewRoad först och sen X-tracks. |
|
2008-08-29, 18:25 | #7 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
Citat:
Det bekväma är dessutom att man slipper fundera i vilken ordning andra paket ska in, ScaleRail t.ex. Bara man gör tsection.dat allra sist så. Det minsta tilläggspaketet som adderas till standarden, gör att versionen av tsection uppdateras. Kanske är det så som du säger, att tsection.dat-standarden inte kommer att uppdateras längre, men det låter ju väldigt trist isåfall ifall MSTS inte får några nya saker längre som rör spår/väg-databas. Det jag råder till fungerar i alla tider och ordningar. Det du råder till fungerar så som status med tilläggspaketen är just nu. Bara ett tips i all välmening, för att göra livet lite lättare för nybörjare av MSTS. Lägg till ett steg allra sist i installations-rekommendationen, en nyhämtad global tsection.dat. Då är man alltid säker för ett av de allra vanligaste nybörjar-problemen när det kommer till att lägga till globala paket inte uppstår. Man är också säkrad ifall man lägger till ett annat tilläggspaket vid senare tillfälle, om man alltid har som regel att lägga på senaste tsection.dat som avslutning av en installation av tilläggspaket. Tilläggspaketet kan ju mycket väl då ha en tidigare tsection.dat än den som ligger på den aktuella datorn. Senast redigerad av Mazz den 2008-08-29 klockan 18:29. |
|
2008-08-31, 19:00 | #8 |
Medlem
|
vel det er min første feil melding så lang på en ny maskkin for at dere skal forstå mer av feilen så er det slikk at når jeg innstalerte Newroads och XTracks så manglet jeg alle tingene jeg hadde slettet bort pga jeg måtte slette msts og det var feil meldinger på ruter og vogner og tog og om jeg innstalerte de riktige tingene så fikk jeg mer feil meldinger kan nevne en feilmeldinger som lyder følgende Failed to find DSB ME 1530.wag men når jeg innstalerte den så fikk jeg følgende feil melding failed to find Dash 9.eng og dermed så skrude msts seg av den feilmeldingen fikk jeg i går 30.08.08 siden jeg har 2 hardisker på min maskin så skal jeg nå prøve å innstalere den på Windows Vista og ikke på XP der jeg får mye feil meldinger
2008-09-01, 07:01 | #9 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2006
|
Hei.
Kan det være en mappe med nedlastet matriel som ligger igjen på programfiler etter at du avinstallerte msts? iså fall prøv å legg den på skrivebordet før du starter msts og se hvordan det går da. Etter feilmeldingen du beskrev kan det virke som det ligger concister som mangler matriel i trainsetmappa. Mvh lukas |
2008-09-01, 18:49 | #10 |
Medlem
|
desvere så er det ikke noe nedlastet matriel på Programfiler alt jeg laster ned blir lagret på stasjon D ikke på C men senere skal jeg prøve å innstalere MSTS på stasjon D for å se om det virker