|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2008-08-29, 00:02 | #1 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2008
|
Problemer med Trollhättanrutten
Jeg har begynt å spille MSTS igjen etter en lang pause
og fikk lyst kjøre Trollhättanrutten igjen har spilt den før. på 80tallet tok jeg ofte Toget Oslo-Halden Men jeg har et problem etter å ha zippet opp filene og lagdt mappene hvor de skal være starter jeg MSTS men i "Drive a train" kommer ikke ruten frem Jeg har instalert Xtracks og newroads og er på Vista laptop De 2 filene lastene jeg ned herfra: http://www.banbyggarna.se/msts/Rutter/TROLLHATTAN.htm "fordon till trollhattan_light" og "Trollhattan_light" Jeg har plasert Trollhattan_light i mappen : \MICROSOFT TRAIN\routes i mappen "fordon till trollhattan_light" fins det 2 mapper: Trains/concist Trains/Trainset 1. Jeg åpner Concist og det er 3 filer: Linx-X2000.con Linx-x2000-manover.con RC6 A7 3B7.con Disse 3 filene plaserer jeg i : MICROSOFT TRAIN\TRAINS\consists 2. Jeg åpner Trainset og det er 4 mapper: Linx X2000 LittRC6 Pass80 Pass_InterRegio disse 4 mappene plaserer jeg i: MICROSOFT TRAIN\TRAINS\trainset Jeg starter så Microsoft Train simulator men har et PROBLEM under "Drive a Train" kommer det INGENTING om ruten har bare de defaulte rutene der hva har jeg gjort galt? kan noen hjelpe? Senast redigerad av Coolvibes den 2008-08-29 klockan 00:03. |
|
2008-08-29, 14:00 | #2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
Hej!
Du har lagt allt rätt i ordning. Jag undrar om du installerade NewRoad först och sist X-tracks. Den senaste T-section finns i X-tracks. Är det tvärtom så fungerar MSTS inte. |
2008-08-29, 15:49 | #3 |
Medlem
|
Har løst problemet den lå i MSTS Bin
jeg hadde instalert det slik: 1.MSTS 2. Oppdateringer 3. MSTS bin 4. Xtrack 5. Newroads Problemet jeg får nå når jeg instalerer Msts bin (Patch 1.7.051922) er at ingen kontroller fungerer når rutene lastes går ikke ann gjøre noenting og så kommer det opp en feilmelding Jeg avinstalerte/reinstalerte Msts bin og fant ut at problemet lå der Men klarer ikke få Msts bin til å fungere når jeg instalerer den så fungerer ikke kontrollene på togene |
2008-08-29, 22:02 | #4 |
Medlem
|
Problemet er ikke i Msts bin det var et annet problem
(noe med at kontrollene i togene ikke fungerte når msts bin var instalert det løste jeg vet å instalere en annen versjon) Problemet nå er at flere ruter ikke komme opp i "Drive a train" og jeg har tracet problemet til Berlin subway så snart Berlin subway ble instalert så forsvant Trollhattan og bordeux tram ruta fra "drive a train" dette er merkelig jeg har avinstalert Berlin subway men har ikke fått rutene tilbake |
2008-08-29, 22:09 | #5 |
Hedersmedlem
|
Får du felmeddelande? Kan vara så att det fattas tåg till Berlin Subway? Har du läst Read me filen vad som krävs till Berlin Subway? Jag har inte den rutt Berlin Subway, så jag vet inte om con-filerna kommer med från Berlin Subway. Troligen skapar con-filerna problem.
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2008-08-29 klockan 22:14. |
2008-08-29, 22:44 | #6 |
Medlem
|
Jeg har en backup av hele Mstrain sim mappen og tok alle backup filene tilbake for å se om det løste seg men det gjorde det ikke
Ser ut som det eneste som løser problemet er å instalere spillet på nytt noe jeg gjør nå Problemet er: 1. Så snart Berlin subway instaleres forsvinner ruter fra "Drive a train" 2. Hvis jeg avinstalerer Berlin subway så kommer ikke rutene tilbake 3. Hvis jeg instalerer Mstrain sim på nytt så fungerer alle rutene igjen |
2008-08-29, 22:55 | #7 | |
Hedersmedlem
|
Citat:
|
|
2008-08-29, 23:02 | #8 | |
Medlem
|
Citat:
med 2 filer i en Runfile og en uninstall fil Når jeg kjørte Runfilen åpnet det et annet programm enn Mstrain sim hvor du velger options derfra trykker du "Play game" og da startes Mstrain sim men alt er moddet til tysk og bare Berlin subway ruten kommer frem når du avslutter spillet lukkes Mstrain sim og programmet berlin subway (med options) åpner dette må også lukkes for å avslutte spillet helt Når jeg så går til Ms train sim og starter den på vanlig måte (uten klikke på Berlin subway ikonet på desktoppen) Starter Vanlige Msts på engelsk uten Berlin subway men problemet her er da at det mangler noen ruter Om Berlin subway overskriver noen filer er jeg usikker på? |
|
2008-08-29, 23:12 | #9 |
Hedersmedlem
|
Kolla om con-filerna är kvar efter du avinstallerat Berlin Subway. Om de är kvar så blir det bekymmer. Ta bort dem!
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2008-08-29 klockan 23:17. |
2008-08-29, 23:19 | #10 |
Medlem
|
mappen med .con filene slettet jeg og bytta ut med default backup mappen
uten det hjalp Men jeg har en ide Jeg har 2 hardisker på Pcen Går det ann å instalere Ms train simulator 2 steder på samme pcen feks på Disk C: for Alle ruter og Disk D: For Berlin subway for Msts registret på pcen ligger vel bare i Msts mappa og ikke i noen documents and setings/temp mapper i tilegg så kan en pc kjører 2 MSTS på samme pcen ? |
2008-08-29, 23:21 | #11 |
Hedersmedlem
|
Det vet jag tyvärr inte.
|
2008-08-29, 23:41 | #12 |
Medlem
|
Det gikk ikke ann prøvde det men mener å ha lest et sted
at det skal være en måte ha 2 instalasjoner av Msts på samme pcen Nå har jeg instalert Msts på nytt og Trollhättanrutten og holder på instalere subway berlin nå for å teste hva som går galt Imens vet du om noen har 73b tog til Trollhättanrutten ? det er jo det toget som nå kjører Oslo-Halden. Det er jo en så kul rute skulle vært skoj om noen har aktiviteter til light ruten Senast redigerad av Coolvibes den 2008-08-29 klockan 23:42. |
2008-08-29, 23:48 | #13 |
Medlem
|
Ok Problemet er ikke med Berlin subway allefall ikke alene
jeg har nå både trollhattan og berlin subway instalert uten problemer som de første 2 ruter, neste steg er å instalere Bordeux tramway |
2008-08-29, 23:48 | #14 |
Hedersmedlem
|
|
2008-08-31, 09:02 | #15 |
Medlem
|
På ruten kjørte jeg idag toget i retning Nydalen
(allbru-fjellhammar-nydalen) Er det bare 3 stasjoner der , det er vel Gjøvik banen? mener å huske jeg har sett stasjonene furumo og roa men mulig jeg tar feil det er flere spor som kjører i flere retninger i retningen på gjøvikbanen er det et spor der som kjører til andre stasjoner der enn de 3 nevnte? og på andre siden Oslo-Sandvika er det ingen stasjon for Skøyen et eller annet sted? det hadde vært interesant å ha. Er det mulig du kan lage et kart som viser absolutt alle stasjoner på Trollhattanrutten både retning halden, sandvika og nydalen |