![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: May 2005
|
![]()
Hej!
Har precis köpt och installerat Trainz complete collection, rena fyndet för under 100 spänn ![]() Jag installerade 2006 och de 4 Routes-paketen, 2004 behöver man väl inte lägga in? Dock förbaskat irriterande att den frågar om koden på skivan medan man installerar, vilket gör att man tvingas ta ut skivan mitt i installationen... ![]() Men det var inte det jag skulle prata om nu. Kan man välja vad man vill köra på vilken bana som helst? Har bara kört simtåg med MSTS innan, men tänkte prova detta nu när det var så billigt Finns det svenska banor? Jag har läst lite här om svenska tåg, och har även laddat ner det. Men hur får man in det, måste man klicka på varje fil för sig? cdp-fil nånting? Finns det något allt i ett? Jag testade att köra lite och hamnade i en orange/vit spårvagn på nån liten bana men den hade ingen cabview ? knappen för det funkade inte i alla fall... Nåja, får väl sitta mer med det och försöka få kläm på det... Förresten vad är det för skillnad på Surveyor och driver? MVH trainznooben... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
STW-member
|
![]()
I surveyor bygger man banor och placerar ut vad man vill köra på dem. I driver kör du.
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
1. Nej man måste inte ha både -04, du kan köra med bara -06, det gör jag och jag har ockcå complete collection.
2. Ett tips är att du skriver upp koden på en lapp innan du sätter in skivan. 3. Ehh, ja man kan välja vilken bana man vill köra på, gå in i driver och välj bana sedan kommer det upp ett antal "uppdrag" 4. Det finns ett flertal svenska banor, sök här på forumet 5. När du laddar ned saker ligger dom (nästan) alltid i en .cdp-fil. Dubbleklicka på den så läggs materialet in spelet via programet Content package manager. När dom ligger inne där så ska du markera alla filer du laddat ned genom att trycka ctrl-a och sedan commita (spara ändrigar och aktivera så att dom finns i spelet) genom att trycka ctrl-m. På svenska tåg skivorna måste du installera varje sak för sig, men du kan vänta med att commita tills allt material du vill ha ligger i cmp, sedan finns det en knapp som det står "open for edit" på. Om du trycker på den så kommer alla saker som är ocommitade upp i listan. 6. allt i ett? Vad menar du? 7.Caben saknas mycket riktigt på spårvagnen. Banan heter Mondula city demo. 8. se Jannes svar. Hoppas det hjälpte ![]()