![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Junior Member
Reg.datum: Dec 2002
|
![]()
Finns det någon som är intresserad att bygga upp ett mobilt omformaraggregat (Q24/Q25, Q38/Q39, Q48/Q49), och eventuellt även ställverksvagn (Q31/Q41) och transformatorvagn (Q26) till MSTS.
Jag har tämligen mycket bilder, och även en hel del ritningar på nämnda fordon. Jag vet inte vilken detaljrikedom som behövs. Men det skulle vara spännande att komma i kontakt med någon med flera "fordonsbygge" bakom sig och som seriöst kan ro dessa udda fordon i hamn. De skulle kunna bli ett spännande inslag i en körning att rulla fram med en specialtransport på några 100 ton i 10 km/h. Man kan ju sedan lämpligen dra med en T43 och ha några O-vagnar som skyddsvagnar. Peter Löf |
![]() |
|
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Jag har ingen möjligthet att bygga.. (inte än, i allafall..) Men, jag tycker det låter som en spännande ide, särskilt som det finns underlag.
Har du även underlag på hur o var o när dom här vagnarna används? När dom transporteras, vart ska dom, och hur används dom? Behöver man bygga några särskilda anordningar i rutten, som lämpliga mottagnings-platser? Om det är så, då kan jag lova att lägga in det i LLJ om några andra bygger fordonen. Skulle vara ett spännande inslag som aktivitet, att slussa in ett sånt här trafikslag mitt i all annan trafik, är min tanke.. __________________________________________________ __ ![]() Edited by - Mazz on 17 December 2002 16:29:17 Edited by - Mazz on 17 December 2002 16:33:06 |
![]() |
![]() |
#3 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Jag tittar gärna på materialet och ser om det kan bli något. Iofs har jag inte gjort något till msts på ett bra tag utan till Trainz men kanske en "cross over"-projekt
Robban eller Micke321 kanske är intresserade också... Varmt välkommen till forumet också Peter! /Fredrik Forumvärd |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Jag är också intresserad.. Vore skoj att försöka mig på det..
MVH, Mikael ![]() http://medlem.spray.se/micke_asson |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
|
![]()
Jag är oxå intresserad!
/Björn |
![]() |
![]() |
#6 |
Junior Member
Reg.datum: Dec 2002
|
![]()
Mazz: Jag har i det närmaste komplett information var alla vagnar använts sedan leverans. Några luckor finns, men det är inte mycket. Jag har uppgifter om driftplatser etc, ritningar på många av dessa. Foto på i princip alla anläggning, inkl många av de nedlagda.
Fredrik: och kanske några andra personer också. Det är så mycket material att ta fram, så jag tänker inte ta fram det för att det "kanske" blir nått. Underlag finns, och jag vet också vart jag kan ta fram konstruktionsritningar till vissa detaljer också. Men just konstruktionsritningar _kan_ vara viss leveranstid på. Motsvarande utrustning finns även i Norge, så det är enkelt att göra Norgeanpassning. Däremot har jag inte lika heltäckande dokumentation över norska förhållanden. Så fundera gärna, jag misstänker att det krävs en viss arbetsinsats och inget man gör på en kväll. :-) |
![]() |
![]() |
#7 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Oki, jag ställer upp och gör LLJ rätt i miljön för detta, så det finns en MSTS-rutt att köra fordonen på autentiskt. Kanske även en annan MSTS-rutt samma sak.
__________________________________________________ __ ![]() Edited by - Mazz on 18 December 2002 09:25:56 |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Rullande materiel till Trainz vs MSTS | niknil_9000 | 3D-design - Trainz | 9 | 2004-12-04 14:00 |
jag söker nya tåg till msts Rc4 X2000 intercity | seahawk | 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails | 1 | 2003-01-15 16:31 |
Finns det någon "Tofla" till MSTS?? | prymikom | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 6 | 2003-01-11 11:59 |
Någon som ritar smalspårsmodeller till MSTS? | GT | 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails | 46 | 2002-08-13 11:04 |
Big Boy till MSTS! | Zzarr | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 15 | 2002-07-19 21:40 |