![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
Hej Alla..
Nu startar jag mitt vinterprojekt.. Tänker bygga Malmö - Ystad - Simrishamn.. Spåren/stationerna är redan ute.. Banan är testkörd och den funkar bra.. Det tar 10 minuter att köra banan i 159 km/h no stop... Men nu ska jag inte ha 159 km/h banan igenom utan mindre.. Så det kommer ta mer tid ![]() Jag kommer att via bilder i denna tråd.. Låter detta som en roligt sak? Edit : Kommer även lägga till rutor för att ta tåg till Lund/Helsingborg och de norra stationerna.. Men nu är det Malmö - Ystad som gäller.. Sen Ystad - Simrishamn! Senast redigerad av Andreas den 2008-11-28 klockan 17:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2007
|
![]()
Ja, detta kan bli bra.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Detta kommer blit riktigt bra
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
![]()
När visar du bilderna?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Jag måste bygga om banan från början ![]() Detta kommer på jullovet ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Jag har börjat på banan och jag kommer jobba så smått framåt varje dag.
Men skolan är det som gäller så jag får se när jag blir klar ![]() V.8 har jag lov så det blir kanske något bygge då? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Sträckan är klar och stationerna är utplacerade.
Jag kommer inte satsa så mycket på landskapen osv. Det kommer ta för långt tid. Detta kommer bli en simpel bana och bilder kommer snart ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
Jag klockade precis banan.
Rc3 lok körde igenom hela banan i hastighet på 136 km/h utan stopp! Stationernas tider blev Malmö C. 0 min Östervärn 0,50 min Persborg 1,57 min Oxie 3,35 min Svedala 4,52 min Skurup 7,24 min Rydsgård 8,24 min Svarte 10,23 min Ystad 11,59 min (ca) 12 minuter i 136 km/h. Undra hur många minuter det blir med rätt hastighet sen ? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
|
![]()
Jag har kommit till Persborg
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
|
![]()
Vill bara berätta att inga av stationerna eller något på banan kommer att se ut som det gör i verkligheten
![]() Allt är påhittat det är bara sträckan och namnen på stationerna som är samma! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
|
![]()
En kiss på vad jag håller på med just nu.
EDIT : BILDEN ÄR ÄNDRAD. Senast redigerad av Andreas den 2009-02-06 klockan 16:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Medlem
|
![]()
Här kommer lite bilder på stationerna.
1) Ystad Station 2) Svarte 3) Rydsgård 4) Skurup - (Bild1) - (Bild 2) 5) Svedala 6) Oxie 7) Persborg 8) Östervärn 9) Malmö C Senast redigerad av Andreas den 2009-02-16 klockan 15:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem
|
![]()
Här kommer de 2 sista stationerna som inte fick plats.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2006
|
![]()
Det ser lovande ut
![]() |
![]() |