|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2008-12-14, 23:19 | #1 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
Nya screens till MSTS
La in MSTS på svenska och tyckte det skulle sitta fint med någa svenska tågbilder också...
OBS! Detta var på skoj och om det inte passar sig att jag översatte Microsoft på bilderna, så kan ni (admin) bara plocka bort denna tråd. Det är lugnt!
2008-12-20, 11:58 | #2 |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
Hur fick du den bilden på startskärmen för MSTS?
|
2008-12-20, 13:08 | #3 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
I MSTS mappen finns en mapp som heter GUI. I den finns en mapp som heter SCREENS. I den finns en massa ace-filer. Jag har bytt ut bilderna i dessa: acela, bnsf, hisatsu, odakyu, orient och scots.
För att byta bild, öppna ace-filen med TGA tool 2 och skicka den vidare för editering till t.ex. paint. I paint klistrar du in din nya bild och sparar. Gå sen tillbaka till TGA tool 2 och spara bilden som ACE (no alpha) i SCREENS i GUI i MSTS. OBS! Ta backups på filerna först! Jag tog också och bytte load, så jag får en fräckare bild, när MSTS laddar...