![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Oct 2006
|
![]()
Trodde jag hade lärt mig det mesta inom landskapsdesign men har stött på ett problem jag inte rår på! hoppas någon av er riktigt erfarna kan hjälpa mig med det.
Problemet: en förare beodrad av mig kommer från en sidolinje och får rött ljus i utfartsignalen (in på min enkelspåriga huvudlinje). föraren stannar vid signalen. Att signalen är röd beror på att ett tåg närmar sig på huvudlinjen. Efter en liten stund, vänder föraren och kör in på sidolinjen igen. efter en stund när han kört till ändstopp så kommer han tillbaka igen och försöker på nytt. Så här håller det på tills utfartsignalen visar grönt. Min vision: Eftersom jag ofta har långa sträcker mellan mina signaler, eller långa långsamma tåg så skulle jag vilja att föraren stannar vid utfartsignalen och väntar där ända tills signalen slår om till grönt. för att sedan fortsätta. Hoppas det blev förståeligt. Är min önskan en utopi eller går det att åtgärda något så när enkelt? Tacksam för all hjälp och alla tips jag kan få. Mvh