![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2002
|
![]() ![]() Nu har jag installerat Kenneth Anderssons fina ommålningar av Robbans Rc-lok. Ni vet dom där Green Cargo-varianterna med nytt härligt ungerst ljud och med en ny stilig hytt. ![]() Är det nån här som skulle kunna bygga om den här Rc5:an åt mig så jag får samma ljud och hytt i den? ![]() ![]() Alltså 1330:n, som ju är ett av mina favoritlok. Jag misstänker att den som kan skulle kunna trixa med eng-filen och göra den snarlik dom andra, så man skulle kunna lägga in Cab- och Sound- grejerna i rätt mapp. Eller nått... Har vi nån som vill hjälpa till med det? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Månadens bild - Mars 2005
|
![]()
Hej där.
![]() Det tror jag nog att jag skulle kunna hjälpa dig med. Men då jag inte håller på så mycket med MSTS så måste jag först fråga: Var kan jag hitta Rc5 1330? mvh .... Mats
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]() ![]() Va kul! Rc5:an finns hos banbyggarna och ingår i det här paketet: SJ RC 4,5,6, Gjord Av: Robban - 0,761mb ![]() Näst längst ner på sidan... http://www.banbyggarna.se/msts/Electric_trains.html ![]() Och här är en direktlänk till filen: http://msts.pointclark.net/banbyggar...IC/LittRC6.zip Senast redigerad av Dm3 den 2009-01-25 klockan 14:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Medlem
Reg.datum: Nov 2005
|
![]() Citat:
Där är en korrekt länk. ![]()
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
När man skriver fel så går det snabbt att bli rättad!
![]() Bra påpekat Daniel, eftersom jag fick med en liten bild istället för själva filen... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Detta kan du enkelt fixa själv...
Börja med att ta bort CABVIEW och SOUND mapparna i lokets mapp (det lok du vill ska få ny hytt och ljud!). Kopiera CABVIEW och SOUND mapparna som du vill ha till lokets mapp. Öppna lokets eng-fil (med Wordpad!) och leta upp raderna: CabView ( littRC.cvf ) Sound ( "BR101Out.SMS" ) Sound ( "BR101In.SMS" ) Öppna CABVIEW mappen och kopiera vad cvf-filen heter till Cabview raden i eng-filen. Öppna SOUND mappen och kopiera vad SMS-filerna heter till Sound raderna i eng-filen. Klart!
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]() ![]() jag med! Och kanske lyckas fixa till en del andra Rc-lok också! Nu ska vi se om det funkar... (Fast det är en fasansfull mängd olika ljud där...) Senast redigerad av Dm3 den 2009-01-25 klockan 15:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
Det är faktiskt inte svårare än så! Men ta för säkerhets skull en kopia av loket innan du sätter igång... Lycka till!
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
|
![]()
Nu funkar det!
![]() Ska bara kolla om det är någon skillnad på Rc4 och Rc6 "Cabben"! Tack för hjälpen! Speciellt MatsH som erbjöd sig att arbeta åt mej! ![]() Om jag kan greja det med hjälp av lite instruktioner, så kan säkert alla andra det också. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
|
![]()
Oj, vad jag spammar...
Jag får nog be om mer hjälp! Hytt och ljud i hytten får jag med mig, men inte det där sköna surret som hörs utanför i "vy 2". Finns det nån annan rad man ska ändra för att få loket att brumma på rätt sätt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]()
Oj vad det händer saker bara man tillbringar en söndagkväll på jobbet.
![]() Så bra att du löste det. Jag trodde att Rc5 1330 var en ommålning, därav frågan. Men den ingår alltså i Robbans Rc-paket. mvh .... Mats
![]() |
#12 |
Medlem
|
![]()
Jo, så är det nog. Men tror du att du skulle kunna kolla på dom andra
ljuden som Rc4:an har för sig och kanske berätta om dom går att trolla in i Rc5:an? Alltså ljuden man hör utanför loket... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Citat:
Prova att lägga in bifogad eng-fil så borde det fungera. mvh .... Mats
![]() Senast redigerad av MatsH den 2009-11-30 klockan 14:59. |
|
![]() |