![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2005
|
![]()
Hej alla glada!
Håller på lite med örebro centralstation. Det jag gjort hittills är en generell spårplacering, men det kluriga är alla avstånd. Så om någon har info om signaler, spårlängden mellan växlar etc. vore jag tacksam. -Albin |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Min tips är att du placerar plattform som är på 470meter lång, sen kan du ta växlarna efter Enirokartan "utsikt".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
http://www.ekeving.se/p/orebro/index.html
Dock är den från tidiga år, så bangården lär inte se ut så här idag... Men det är ju något i alla fall. Annars är det Google, google earth, hitta, och eniro.se och möjligtvis örebroskommun hemsida där dom kan ha kartor med detaljerad spårplan.
![]() |
#4 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Enirokartan är bästa hjälpmedlet vid ruttbygge!
![]()
![]() |
#5 |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
![]()
GoogleEarth går nog också. Finns att ladda ner någonstans. Kanske på Google.se
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Jag har GoogleEarth installerad och jag tycker den matchar inte Eniro, tyvärr.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Google earth hade varit det bästa att använda. Man kan mäta upp området man vill göra i Goggle Earth och sen använda en "1km basemap" http://forums.auran.com/trainz/showt...hlight=basemap
Men över örebro är det bara satelit foton, som man inte ser mycket på. Har provat med Virtual Earth 3d som har suverän upplösning på kartan. Sen klipp o klistrat i Paint.net, men resultatet blir jätte dålig upplösning i alla fall, så det går inte. Får väl gissa hur långt det är... Ja den sidan är kanske användbar, hoppas det iaf. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2009
|
![]()
I någon skrift har jag sett en äldre spårplan över Örebro central någon gång och den såg totalt annorlunda ut och mycket spännande mot idag med omfattande bangård där det idag är järnvägsundergång. Men jag kan inte påminna mig var jag sett denna skrift. Örebro bibliotek kan vara ett spår...
Tord Björk uppvuxen i Stjärnhusen |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
|
![]()
Har faktiskt fixat det mesta med spåren nu med hjälp av perongen som refferens. Fantastiskt vad man kan göra med penna o papper
![]() ![]() någon som vill se bilder? |
![]() |
![]() |