![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
Hej,
Jag har haft ljudproblem med min mikrofen. Mikrofonen har funkat och jag har kollt att den funkjar i en annan dator men i min dator så har det hänt nåt för nu funkar den inte det kommer upp ett fel meddelande (Se bild) Jag använder SoundMAX controlpanel och jag har en WindowsXP Ljud problem.jpg Tack på förhand |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
STW-member
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Hmm..."Needs to be muted" betyder ju att mickens ljud måste stängas av....typ. Antagligen för att sättas på igen?
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Stänga av???? Det fins ingen sån knapp på min Mick funkar inte ens och dra ut sladen och sätta i den...
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Använd 'säker borttagning av maskinvara' nere i verktygsfältet till höger. Drar man bara ut kontakten till micken finns det risk att man skadar både datorn och mikrofonen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Jag vet.. gör alltid så med usb minnen och liknanden men den ikonen finns inte där nu...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Hyttåksfettischist
|
![]() Citat:
Micen kopplas ju in med en helt vanlig 3,5-mm-kontakt, så någon "säker borttagning av maskinvara" kan det knappast finnas för den. Det skulle göra mig väldigt väldigt förvånad!
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
Nä, jag tänkte mer på vissa mickar som går på usb kontakter. Finns sådana också.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
|
![]()
Det är nog inget fel på din mikrofon. Däremot ska du pröva att stänga av ingången i datorn och den "muta" av den igen. Bara en tanke.
Annars har jag inte svaret. Pröva att ställa frågan på www.sweclockers.com
![]() |