![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2009
|
![]()
Hej
Jag har precis skaffat Trainz 2009 och håller som bäst på att försöka lära mig hur allt fungerar. Detta är min första kontakt med Trainz-världen, så erfarenhet saknas. Kan någon förklara hur jag kan komma tillrätta med följande problem: När jag importerat Svenska tåg 2005 till Content Manager 2.0, meddelas att en hel del av objekten har "Missing dependencies" (Alla medföljande filer till ST 2005 är installerade). Likaså skulle jag vilja ha tips på hur jag vidare sorterar och impoerterar dem för att lätt hitta dem i Surveyor. Tacksam för svar m v h Citrohn |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
För att få dom in i spelet:
Tryck på fliken open for edit. Tryck ctrl-A för att markera alla. Tryck ctrl-M för att göra en "commit", att spara alla ändringar och importera allt till spelet. Sedan är det bara att köra. Angående missing depencies så tror jag att det bara är Ts2009 som trasslar för att grejerna är gjorda för TRS2004. Det mesta bör ändå funka.
![]() |
#3 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Man får rätt mycke, felmeddelande i TS2009. När man installerar Svenska Tåg 2004 och 05. Det beror på, att detta matrial är gjort för TRS2004. Det var även mycke felmeddelanden, när man installerade matrialet i TRS2006 också.
Men så gott som allt matrial, fungerar även i TS2009. Fast alla dessa felmeddelanden dyker upp. I länken nedan. Så finner du, lite info. Hur du hittar grejerna, lite lättare i Surveyor. http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=22099 Välkommen till forumet, förresten.