![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2009
|
![]()
Är det någon som vet varför inte paint shed fungerar när det ser ut så här. Har aldrig fungerat för mig. Någon som har några tips!?
![]() Klinga ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Samma sak för mig. Har alltid varit så och har aldrig funkat.
![]() ![]()
![]() |
#3 |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
![]()
Ni måste ha alla lang-filer. (Språkfiler)Här kommer dem. Stoppa dem i Paintshed mappen.
![]() http://www.e-buzz.se/forum/attachmen...5&d=1235681880 Senast redigerad av Bombardier Train den 2009-06-11 klockan 18:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2007
|
![]()
Får också upp samma fel, fast att jag kör på vista samt Vista så som administratör samt Kompatibilitetsläge Service pack 2.
Ska man peta in språken i samma där det redan ligger ett US language? eller vad kan jag tänkas göra för fel? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
![]()
Du ska stoppa filerna i Paintshed mappen.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Fungerar fortfarande inte hos mig heller, även med dessa .lang filer installerade.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2007
|
![]()
Samma här, har försökt på flera ggr
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
STW-member
|
![]()
Antagligen försöker du/ni starta Paintshed direkt från bin foldern med TPS2006.exe och det fungerar inget vidare, eller snarare inte alls. Öppna CMP och klicka på tabben Paintshed Templates uppe till höger. Där finns ett antal templates. Klicka på en template och titta på asset details till vänster. Där finns information om vilken template det är.
Välj sedan vilken template du/ni vill måla genom att vänsterklicka på den och därefter högerklicka och välj edit. Vänsterklicka på new Paintshed asset. Jag har själv aldrig använt Paintshed men jag har läst mycket om det. Det jag skrivit ovan är taget ur minnet men jag är rätt säker på att du/ni i alla fall kommer igång med Paintshed om ni följer instruktionen.
![]() |
#9 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() Hela datorn hänger sig och ingenting händer, är tvungen att trycka ctr alt del ![]() Klinga ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
|
![]()
Försök göra det som den ber om i errormeddelandet
![]() Programmet behöver startas med kommandot -lang=US Alla som någon gång har fuskat i något skjutarspel vet hur man ska göra... ![]() Skapa en genväg till TPS2006.exe (högerklicka, skapa genväg) Högerklicka på genvägen och gå in i egenskaper. I fältet för mål skriver du in "-lang=US" utan citattecken efter X:\xxxxxx\auran\TRS2006\Bin\TPS2006.exe Klicka verktäll när du är klar - Nu borde programmet startas med det kommandot ifall du klickar på genvägen. Men det är bara en del av lösningen nu ger den fler kommandokrav... man ska dessutom använda "-new=" eller "-open=" men jag har inte listat ut vad som ska stå bakom likamedtecknen än, så det funkar fortfarande inte
![]() |
#11 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Har aldrig använt programet själv eller lagt till några filer men har inga problem med att öppna det.
Ekan Senast redigerad av ekankal den 2009-06-12 klockan 01:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
STW-member
|
![]()
Ja det var så jag försöket beskriva det i min text men folk kanske inte läser vad man skriver. Din bild borde en gång för alla förklara vad jag menade. Enligt Auran är CMP rätta vägen att starta Paintshed.
![]() |
#13 | |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#14 |
Medlem