Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-06-14, 11:11   #1
andass.
Medlem

Reg.datum: Jun 2009
Standard TS2009 addons?

Tjena!

är rätt så ny med det här i Trainz, fick det för några dagar sen. Har dock börjat fatta lite smått nu och skulle bara fråga ett frågor.

Finns det X2000 (Helst den gråa målningen i SJ) till TS2009?
Hur får jag in olika svenska järnvägsstationer (såsom Sthlm, Malmö osv) in i Trainz, vet att det har något med CM att göra, men finns det någon som har gjort något fint addon till det kanske?

PS, jag har läst manualen, samt sökt på forumet (Hittade bara gamla addons, dvs till äldre versioner).
andass. besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2009-06-14, 11:19   #2
Bombardier Train
Tidigare Ruben

Reg.datum: Oct 2008
Standard

Hej och välkommen till forumet!

Antar att du har TS09.
En massa bra tåg finns här: http://www.banbyggarna.se/trs06/trainz.htm Även två gratis-addon Sv. tåg 04 och sv. tåg 05 som kan vara bra att ha om man lägger in rutter.

Du installerar in objekt, tåg och rutter i Content Manger genom att

1. Dubbelklicka på CDP-filen. Vänta.

2. Tryck på "View in main list". Då öppnas filen (erna) i "main list" och du markerar alla mappar.

3. Välj nu Edit --> Open for edit. Vänta.

4. Välj sedan Edit --> Commit. Vänta. Det ska nu vara installerat.

Oftast så fungerar objekt/tåg/rutter som är gjorda i TRS 06 och 04 bra i TS09, det är bara ibland som de kan ändras och inte fungera.

Lycka till!

Senast redigerad av Bombardier Train den 2009-06-14 klockan 11:20.
Bombardier Train besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-06-14, 11:33   #3
andass.
Medlem

Standard

Tack så mycket :-)

Yes, TRS2009 it is.

Har redan installerat Svenska Tag 2004 genom att importera de 3 CDP filerna och sedan låta de installera, när detta gjorts så kommer jag inte ihåg riktigt, men tror att jag högerklickade på CDP filerna och tryckte view in.... Driver, då commitade filerna, sedan startade jag TRS09.. Men jag ser inga rutter från Sverige, bara default rutterna.. :S dessutom så står det inget om Sverige när man skall lägga till/göra nya rutter..

När jag trycker på view in main list så hoppar den till "current search".. Någon aning om vad som pågår?

Tack för att du tar dig tid att hjälpa mig

Ska tillägga att jag laddade hem "Malmö-Köbenhavn v2" härifrån och lade in den... Det är bara en fruktansvärt massa spår där och inget annat, varken hus eller en bro.. Man ser bara spår.
andass. besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-06-14, 11:38   #4
andass.
Medlem

Standard

En till uppdatering, Nu förstod jag det där med View in main list, däremot så är Open for edit knappen otryckbar.. :s Sitter och trixar med Svenska Tåg 2005 nu alltså.
Gammal 2009-06-14, 13:00   #5
Bombardier Train
Tidigare Ruben

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av andass. Visa inlägg
En till uppdatering, Nu förstod jag det där med View in main list, däremot så är Open for edit knappen otryckbar.. :s Sitter och trixar med Svenska Tåg 2005 nu alltså.
Du måste kanske börja med Commit-knappen.

Gammal 2009-06-14, 13:02   #6
Bombardier Train
Tidigare Ruben

Standard

Citat:
Ska tillägga att jag laddade hem "Malmö-Köbenhavn v2" härifrån och lade in den... Det är bara en fruktansvärt massa spår där och inget annat, varken hus eller en bro.. Man ser bara spår.
Du måste ladda ner alla objekt separat. Gå in i tråden där du laddade ner rutten (borde vara i downloads-tråden) och där borde det stå varifrån man ska ladda ner alla objekten.

Gammal 2009-06-14, 19:07   #7
andass.
Medlem

Standard

Ah. Har tyvärr inte tillgång till DLS så då antar jag att Malmö-Köpenhamn inte kommer att fungera eller?

Angående rutterna.. Det finns ingen guide på hur man insatllerar de? Även fast jag installerat Svenska Tåg 2004 så syns ingenting (rutter då alltså) i TRS2009..?
Gammal 2009-06-14, 19:14   #8
korvtiger
Medlem

Reg.datum: Jan 2008
Standard

Det kan bero på att det inte finns några rutter på svenskatåg skivorna utan bara objekt
Gammal 2009-06-14, 20:38   #9
Bombardier Train
Tidigare Ruben

Standard

Citat:
Ah. Har tyvärr inte tillgång till DLS så då antar jag att Malmö-Köpenhamn inte kommer att fungera eller?

Angående rutterna.. Det finns ingen guide på hur man insatllerar de? Även fast jag installerat Svenska Tåg 2004 så syns ingenting (rutter då alltså) i TRS2009..?
Ang. DLS så är det bara att registrera sig på Aurans hemsida och sedan registrera ett serialnummer för sitt Trainz och sen är det bara att ladda ner. De finns även ett forum där.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:21.