![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2007
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
![]()
Bra att du fick till det till slut. Men är inte plattformen lite väl kort?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Egentligen har jag inte fått mina svar, men det som du ser just nu har jga fjort redan länge, t.ex. till GTA osv... Men min fråga var ju hur ska jag exportera till Trainz? Hur vet jag hur lång/stor ska plattformen vara?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
![]()
Du bestämmer dig för hur många C20 det ska få plats på en plattform, frågar Svoyanger hur lång ett fullt C20 tåg är i TRS (med A+B+M-del) och så tar du den längden x3 om du vill att det ska få plats tre vagnar osv.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Angående storlek och skalor, vilket jsg tror det var du efterfrågade så är en meter i gmax en meter i trainz.
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Hur kan jag göra något som är 1 Meter lång?
Senast redigerad av Romet12 den 2009-06-16 klockan 17:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Då blir du väl ändå tvungen att ta in grejorna i gmax eller blender för att få in dem i trainz? I så fall är det väl bara att modifiera meshen i något av de programmen så att det stämmer.
Sen, inte för att vara elak eller något, men använd inte sketchup för att modellera till spel såsom trainz... Det är en halv-CAD-programvara och modellerna får i spelet en så onödigt sjuk polydistrubition och överanvändade av polygoner i allmänhet så för att det ska bli en vettig modell krävs mycket finjusterande i något mer spelfokuserat program. Vilket innebär att det är bättre att göra det "rätt" på en gång i ett program som använder samma typ av distrubition som spelet. Men tycker du bäst om Sketchup ska du naturigtvis hålla dig till det ![]()
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
OK, men hur kan jag göra då något som är 1 meter lång då, i 3D Studio Max?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
|
![]()
I listen där uppe välj "Customize"
Sedan "Units Setup" Ifältet för Display Unit Scale Välj "Metric" Sedan om du väljer mm, cm eller meter spelar ingen roll alla objekt du skapar i max med de här inställningarna kommer vara lika stora ,som man angivit dem, i trainz