![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Jag laddar upp Kungsbacka station! Modellen har ca. 7000 polygoner och tyvärr kan jag inte tekniken med LOD än, men skall lära mig!? Det är ju endast på mycket nära håll man ser smådetaljerna. Neonskylten på tågsidan kom dit på 50-talet och jag har gjort den skrivbar - förutom Kungsbacka är MÖLNDAL N eller möjligen FÄSSBERG fullt OK.
(kanske GNESTA i nödfall). Hoppas ni kan använda station på era banor.
![]() |
#2 |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
![]()
Härligt! Blir bra på min Gnestabana!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Tackar, för denna fina och stiliga stationsbyggnad.
Visst kommer den, att vara användbar. Är lite nyfiken. Du skrev att Mölndals stationsbyggnad är likadan. Så jag måste ställa frågan. Är skillnaden, bara namnet och kommer du i såna fall, att även släppa en variant utav Mölndal?
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
|
![]()
Hmm. Ingen fundering på att släppa en byggnad det inte står Kungsbacka på? Ifall man vill ha två st på sin bana så blir det lite mer skoj om det finns valmöjlighet. Bara en ödmjuk önskan.
![]() /Blappe |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Man tackar för ännu ett mkt. fint objekt
![]()
![]() |
#6 | |
Veteran
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Polygonerna gör väll inte så mycket om det är ett stationshus som ska vara något unik och bara finnas av ett exemplar på varje bana. men om alla bondgårdar och små stugor hade flera tusen polys så skulle givetvis trs protestera ganska snart.
Använder du .im-mesh-filer så är väll dom med inbyggd LOD? Vet dock ej hur bra denna funkar.
![]() |
#8 |
Veteran
|
![]()
Rättat till Opaciteten på fönster och dörrar (råkade mörka ned _alfa filen).
![]() |
Taggar |
kungsbacka, station |
|
|