|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2009-07-04, 14:26 | #1 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
Hittade gammla MSTS-backupskivan!
Ja, satt och grävde i min dataspelslåda i jakt på ett spel jag inta hade använt på länge, men hittade något mycket bättre: Min gammla MSTS backupskiva! Här ligger alla gammla rutter jag har försökt bygga, men som det aldrig blev nå´t av, som Stockholm C - Arlanda (kom nästan till Karlberg och bara spår), Mora - Borlänge (blev knappt klar med Mora stationsområde och nästan inget utom spår) samt Orsa - Mora. Den senaste rutten är knappt 2 mil och jag hade redan byggt en bit på den. Jag fick en lust att fortsätta på det bygget, tbanan var ett för stor projekt men detta är ju mycket mindre... Och det skulle vara kul att få göra en sista rutt till MSTS... Det är trotts allt min favoritsimulator! Så nu är det några saker jag undrar:
1: Var finns svenska växlar att hämta? Har sett dem i Trollhättanrutten. 2: Hur får man olika ljud från spåret? 3: Och vet någon var man kan hämta något passande spårljud med rejäla dunkningar från spårskarvarna?
2009-07-04, 14:32 | #2 |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
Kanske inte riktigt hör till detta men ändå... Kul att du vill fortsätta bygga i MSTS! Jag själv håller också på att bygga, har kommit en bit på att uppdatera Djurgårdslinjen nu, så jag visar bilder i Screenshots-tråden om några dagar. Undrar också hur man får olika ljud från spåret. Om jag minns rätt så är det så i DK2000H!? Föresten, vad är det för rutt du tänker fortsätta på?
Senast redigerad av Bombardier Train den 2009-07-04 klockan 14:55. |
2009-07-04, 15:00 | #3 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
Tänkte försöka bygga Mora - Orsa (inlandsbanan) vid sidan av mina TRS-projekt. Det är många rutter som har olika ljud, även orginalrutterna.
2009-07-04, 17:50 | #4 |
Tidigare Ruben
|
Lycka till!
|
2009-07-04, 22:58 | #5 |
Medlem
|
Hur får man olika ljud från spåret?
Hei jeg mener at det var på en Spansk rute en gang. Den er veldig bra. Den finnes på den Norske ruten VBSR3 som ligger på Banbyggarna. På den ruten så er det sporveksel lyd. Den er meget bra.
2009-07-05, 10:44 | #6 |
Tidigare Ruben
|
Ja, håller också med om att det är bra.
Hur fixar man det? |
2009-07-06, 00:31 | #7 |
Medlem
|
Hei du må kopiere alle lydfilene i fra VBSR3 og legge dem inn i din rute mappen sound. Så må du endre i filen ttype.dat bruk Wordpad til det. Jeg har den filen ttype.dat liggende ferdig endret.
2009-07-06, 10:39 | #8 | |
Tidigare Ruben
|
Citat:
Tack för svaret, men en fråga har jag ändå: Vad är det jag ska ändra i ttype.dat? |
|
2009-07-07, 04:12 | #9 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
|
Her skal du legge inn navnet på sms filen.
Hvis du legger til en sms fil husk å øk tallet øverst slik at det stemmer med anntall linjer. SIMISA@@@@@@@@@@JINX0t1t______ 11 TrackType ( "Default" "jaszk-nagyb_in.sms" "jaszk-nagyb_ex.sms" ) TrackType ( "Concrete Supported" "EuropeSteamTrack1In.sms" "EuropeSteamTrack1Ex.sms" ) TrackType ( "Wood Supported" "EuropeSteamTrack2In.sms" "EuropeSteamTrack2Ex.sms" ) TrackType ( "In Tunnel" "EuropeSteamTrack3In.sms" "EuropeSteamTrack3Ex.sms" ) TrackType ( "Steel Bridge" "EuropeSteamTrack4In.sms" "EuropeSteamTrack4Ex.sms" ) TrackType ( "Girder Bridge" "EuropeSteamTrack5In.sms" "EuropeSteamTrack5Ex.sms" ) TrackType ( "Under Bridge" "EuropeSteamTrack6In.sms" "EuropeSteamTrack6Ex.sms" ) TrackType ( "Concrete Bridge" "EuropeSteamTrack7In.sms" "EuropeSteamTrack7Ex.sms" ) TrackType ( "Crossing Platform" "EuropeSteamTrack8In.sms" "EuropeSteamTrack8Ex.sms" ) TrackType ( "Wooden Bridge" "EuropeSteamTrack9In.sms" "EuropeSteamTrack9Ex.sms" ) TrackType ( "Sporveksel" "jaszk-nagyb_vk_in.sms" "jaszk-nagyb_vk_ex.sms" )
MVH Jan Kristensen Har bygd Drammen-Kongsberg Har bygd VBSR 1, 2, 3, 4 ruten Klar til Stavanger og Gardermoen, VBSR 5 med hjep fra Bønan Klar til Hamar, VBSR 6 av Bønan Klar til Trondheim VBSR 7 Klar til Bergen VBSR8 |